Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Analýza postojů studentů k výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě
Anglický název
Analysis of student's attitudes to teaching of social science subjects at a technical university
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
V současnosti vzrůstá potřeba všeobecného vzdělání absolventů vysokých škol pro úspěšné profesní uplatnění. Proto je třeba najít rovnováhu mezi zastoupením všeobecných a odborných předmětů. Teoretická východiska zdůvodňují nutnost zařazení společenskovědních předmětů a soft skills do akademických plánů na technické univerzitě, aby byl absolvent vybaven všemi potřebnými klíčovými kompetencemi. Příspěvek se zaměřuje na zpětnovazební hodnocení přínosu vybraného společenskovědního předmětu Etika v podnikání, jak ho vidí sami studenti. Hledá spojitost mezi realizací výuky a přínosem. Analyzuje kritéria, která přínos ovlivňují, např. intelektuální stimulace, praktičnost, aktuálnost témat, rozvoj osobnosti aj. Pomocí statistického zpracování údajů z dotazníků se snaží najít významnost kritérií podmiňujících přínos předmětu pro studenty. Společenskovědní předměty na technické univerzitě přispívají k všeobecnému vzdělávání studentů.
Anglický abstrakt
At present the need for general education of graduates for successful professional career is increasing. Therefore, it is necessary to find a balance between the number of general and specialised subjects. The theoretical basis justifies the need to include social science subjects and soft skills to academic plans at the technical university so that graduate can be equipped with all necessary key competences. The paper focuses on the evaluation of contribution of a selected social science subject “Ethics in business” from the student’s point of view. It looks for a connection between teaching and the contribution of the subject. It analyses the criteria which affect the benefit, e.g. intellectual stimulation, usefulness, topicality of issues, personal development etc. With help of using statistical processing from questionnaires it tries to find the significance of criteria which determine the contribution of the subject for students. Social science subjects at a technical university contribute to general education of students.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, etika v podnikání, zpětnovazební hodnocení, dotazník, dichotomie všeobecnosti a odbornosti, faktory kvality výuky, statistické zpracování
Klíčová slova v angličtině
Social science subjects, ethics in business, feedback evaluation, questionnaire, dichotomy of expertise and generality, factors of teaching quality, statistical proceedings
Autoři
Vydáno
2. 7. 2018
Nakladatel
Magnanimitas
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-26-9
Kniha
QUAERE 2018
Číslo edice
1
Strany od
824
Strany do
831
Strany počet
8
URL
http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2018.pdf
BibTex
@inproceedings{BUT150082, author="Jaroslav {Lindr}", title="Analýza postojů studentů k výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě", booktitle="QUAERE 2018", year="2018", number="1", pages="824--831", publisher="Magnanimitas", address="Hradec Králové", isbn="978-80-87952-26-9", url="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2018.pdf" }