Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Postavení, význam a přínos společenskovědních předmětů v kurikulu technické univerzity
Anglický název
Status, importance and contribution of social science subjects in curriculum of a technical university
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Z požadavku všestranného rozvoje, zakotveném v profilu absolventa s důrazem na univerzalitu a lepší uplatnění v praxi plyne, že je třeba na vysokých školách najít rovnováhu mezi odbornými a všeobecně vzdělávacími předměty. V teoretické části příspěvek vysvětluje nutnost zařazení společenskovědních předmětů ve vzdělávání na technické univerzitě. Uvádí konkrétní příklady zastoupení společenskovědních předmětů ve struktuře akademického plánu technické univerzity. V praktické části se příspěvek zaměřuje na hodnocení přínosu vybraného předmětu Sociologie. Sleduje vývoj přínosu v čase. Zkoumá faktory, které přínos ovlivňují. Snaží se najít a statisticky vyhodnotit souvislost mezi přínosem a faktory. Příspěvek má retrospektivní charakter a naznačuje vývoj do budoucna cestou zlepšování kvality výuky.
Anglický abstrakt
From the requirement for comprehensive development, as included in the graduate profile with an emphasis on universality and better employment in praxis, follows that it is necessary to find a balance between expertise and general educational subjects. In theoretical part the paper explains the need of implementation of social science subjects in eduation at a technical university. It presents the particular examples of the representation of social sciences in the structure of the academic plan at the technical university. In the practical part the paper focuses on the contribution of the selected subject “Sociology”. It monitors the development of the contribution at the time. It explores the factors affecting the contribution. It tries to find and to evaluate statistically a correlation between the contribution and factors. The paper has a retrospective view and suggests the development through betterment of teaching quality in the future.
Klíčová slova
Všestranný rozvoj, společenskovědní předměty, zpětnovazební hodnocení, přínos předmětu, sociologie, statistické vyhodnocení
Klíčová slova v angličtině
General development, social science subjects, feedback evaluation, contribution of subject, sociology, statistical proceedings
Autoři
Vydáno
28. 6. 2018
Nakladatel
STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-4813-1
Kniha
Súčinnosť technických a spoločenských vied pri vzdelávaní na technických univerzitách
Číslo edice
1
Strany od
52
Strany do
59
Strany počet
8
BibTex
@inproceedings{BUT150083, author="Jaroslav {Lindr}", title="Postavení, význam a přínos společenskovědních předmětů v kurikulu technické univerzity", booktitle="Súčinnosť technických a spoločenských vied pri vzdelávaní na technických univerzitách", year="2018", number="1", pages="52--59", publisher="STU Bratislava", address="Bratislava", isbn="978-80-227-4813-1" }