Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
GALAS, R. OMASTA, M. HARTL, M.
Originální název
Top-of-Rail Lubricants: Potential Risks and Benefits
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
Top-of-rail (TOR) lubricants represent modern approach for friction modification between wheel and rail. The main goal of this study was to investigate potential risks and benefits associated with the application of these products, especially in terms of adhesion, wear, and noise. For this purpose, both laboratory and field experiments were carried out.
Klíčová slova
adhesion; corrugation; rail-wheel tribology; squeal noise; top-of-rail lubricant; wear
Autoři
GALAS, R.; OMASTA, M.; HARTL, M.
Vydáno
5. 6. 2018
Nakladatel
MDPI
ISSN
2504-3900
Periodikum
Proceedings
Ročník
2
Číslo
16
Stát
Švýcarská konfederace
Strany od
1140
Strany do
1141
Strany počet
URL
https://www.mdpi.com/2504-3900/2/16/1140
Plný text v Digitální knihovně
http://hdl.handle.net/11012/138308
BibTex
@inproceedings{BUT156036, author="Radovan {Galas} and Milan {Omasta} and Martin {Hartl}", title="Top-of-Rail Lubricants: Potential Risks and Benefits", booktitle="2018 International Symposium on Rail Infrastructure Systems Engineering (i-RISE 2018)", year="2018", journal="Proceedings", volume="2", number="16", pages="1140--1141", publisher="MDPI", doi="10.3390/proceedings2161140", issn="2504-3900", url="https://www.mdpi.com/2504-3900/2/16/1140" }