Detail publikace

Příprava numerických modelů zkoušky štípání klínem válcových těles

KLON, J.

Originální název

Příprava numerických modelů zkoušky štípání klínem válcových těles

Anglický název

Development of FEM models of wedge-splitting test subjected to cylindrical specimens

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Příspěvek popisuje vývoj numerického modelu zkoušky štípání klínem na válcových tělesech vyrobených z kvazikřehkých materiálů. Tyto modely jsou používány pro predikci šíření trhlin (poškození) a jsou stěžejní pro vyhodnocení lomových parametrů materiálu. Vývoj modelů byl prováděn v programech ATENA Engineering a ATENA Science, které pracují na bázi metody konečných prvků. Analýza je zaměřena na porovnání 2D a 3D variant modelu vytvořených s použitím reálných materiálových parametrů získaných z laboratorních zkoušek.

Anglický abstrakt

This paper discusses development of the numerical model of the wedge-splitting test on cylindrical specimens made of quasi-brittle materials. These models are used for predictions of crack/failure propagation and are crucial for the further evaluation of fracture parameters. For numerical model development, ATENA Engineering and ATENA Science software were used. The analysis is focused on comparison of the 2D and 3D numerical models created with real material properties obtained from experimental data measurement.

Klíčová slova

Zkouška štípaní klínem, metoda konečných prvků, kvazikřehký materiál, šíření trhliny

Klíčová slova v angličtině

Wedge-splitting test, FEM, quasi-brittle material, crack propagation

Autoři

KLON, J.

Vydáno

25. 1. 2018

Místo

Brno, Česká republika

ISBN

978-80-86433-69-1

Kniha

Juniorstav 2018

Strany od

564

Strany do

569

Strany počet

6

BibTex

@inproceedings{BUT156385,
  author="Jiří {Klon}",
  title="Příprava numerických modelů zkoušky štípání klínem válcových těles",
  booktitle="Juniorstav 2018",
  year="2018",
  pages="564--569",
  address="Brno, Česká republika",
  isbn="978-80-86433-69-1"
}