Detail publikace

Všestrannost absolventů technické univerzity skrze společenskovědní předměty - odpověď na výzvy budoucnosti

LINDR, J.

Originální název

Všestrannost absolventů technické univerzity skrze společenskovědní předměty - odpověď na výzvy budoucnosti

Anglický název

Generality of techical university graduates through social science courses - the response to challenges of the future

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Jak efektivně a moderně vzdělávat absolventy technické univerzity, aby plně obstáli v profesní praxi? Jaké klíčové kompetence kromě odbornosti je třeba rozvíjet? Před takovými otázkami a výzvami budoucnosti stojí současné akademické plány již nyní. Jsou v nich obsaženy předměty teoretického základu, odborné a společenskovědní předměty rozvíjející soft-skills. Kvalitní vysokoškolské vzdělání musí skloubit dohromady odbornost a všeobecnost. Příspěvek analyzuje výsledky hodnocení kvality výuky předmětů Etika v podnikání a Prezentační dovednosti na vybrané fakultě technické univerzity. Sleduje přínos předmětů v čase skrze dlouholeté shromažďování údajů a vyjádření studentů. Snaží se najít kritéria kvality výuky, která přínos předmětů ovlivňují. V závěru se příspěvek zamýšlí nad posláním společenskovědních předmětů pro studenty a pro rozvoj technické univerzity.

Anglický abstrakt

How to educate technical university graduates effectively using modern teaching methods to fully succeed in professional praxis? What key competencies need to be developed in addition to expertise? The current academic plans must assess now such questions and future challenges. They contain courses of theoretical basis, professional and social science courses developing soft skills. Quality university education must connect expertise and universality. This paper analyses the results of evaluation of quality of teaching in the courses “Ethics in Business“ and “Presentation Skills“ in a selected faculty at a technical university. It monitors the benefits of the courses in time through long-time data collection and students’ attitudes. It tries to find criteria of teaching quality which affect the benefit. In the end the paper reflects upon the mission of social science courses for students and for development of technical universities.

Klíčová slova

Společenskovědní předměty, etika v podnikání, prezentační dovednosti, všeobecnost a odbornost, hodnocení kvality výuky

Klíčová slova v angličtině

Social science courses, ethics in business, presentation skills, expertise and generality, teaching quality evaluation

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

28. 6. 2019

Nakladatel

Magnanimitas

Místo

Hradec Králové

ISBN

978-80-87952-26-9

Kniha

QUAERE 2019

Číslo edice

1

Strany od

571

Strany do

578

Strany počet

8

URL

BibTex

@inproceedings{BUT159084,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Všestrannost absolventů technické univerzity skrze společenskovědní předměty - odpověď na výzvy budoucnosti",
  booktitle="QUAERE 2019",
  year="2019",
  number="1",
  pages="571--578",
  publisher="Magnanimitas",
  address="Hradec Králové",
  isbn="978-80-87952-26-9",
  url="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2019.pdf"
}