Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Všestrannost absolventů technické univerzity skrze společenskovědní předměty - odpověď na výzvy budoucnosti
Anglický název
Generality of techical university graduates through social science courses - the response to challenges of the future
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Jak efektivně a moderně vzdělávat absolventy technické univerzity, aby plně obstáli v profesní praxi? Jaké klíčové kompetence kromě odbornosti je třeba rozvíjet? Před takovými otázkami a výzvami budoucnosti stojí současné akademické plány již nyní. Jsou v nich obsaženy předměty teoretického základu, odborné a společenskovědní předměty rozvíjející soft-skills. Kvalitní vysokoškolské vzdělání musí skloubit dohromady odbornost a všeobecnost. Příspěvek analyzuje výsledky hodnocení kvality výuky předmětů Etika v podnikání a Prezentační dovednosti na vybrané fakultě technické univerzity. Sleduje přínos předmětů v čase skrze dlouholeté shromažďování údajů a vyjádření studentů. Snaží se najít kritéria kvality výuky, která přínos předmětů ovlivňují. V závěru se příspěvek zamýšlí nad posláním společenskovědních předmětů pro studenty a pro rozvoj technické univerzity.
Anglický abstrakt
How to educate technical university graduates effectively using modern teaching methods to fully succeed in professional praxis? What key competencies need to be developed in addition to expertise? The current academic plans must assess now such questions and future challenges. They contain courses of theoretical basis, professional and social science courses developing soft skills. Quality university education must connect expertise and universality. This paper analyses the results of evaluation of quality of teaching in the courses “Ethics in Business“ and “Presentation Skills“ in a selected faculty at a technical university. It monitors the benefits of the courses in time through long-time data collection and students’ attitudes. It tries to find criteria of teaching quality which affect the benefit. In the end the paper reflects upon the mission of social science courses for students and for development of technical universities.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, etika v podnikání, prezentační dovednosti, všeobecnost a odbornost, hodnocení kvality výuky
Klíčová slova v angličtině
Social science courses, ethics in business, presentation skills, expertise and generality, teaching quality evaluation
Autoři
Vydáno
28. 6. 2019
Nakladatel
Magnanimitas
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-26-9
Kniha
QUAERE 2019
Číslo edice
1
Strany od
571
Strany do
578
Strany počet
8
URL
http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2019.pdf
BibTex
@inproceedings{BUT159084, author="Jaroslav {Lindr}", title="Všestrannost absolventů technické univerzity skrze společenskovědní předměty - odpověď na výzvy budoucnosti", booktitle="QUAERE 2019", year="2019", number="1", pages="571--578", publisher="Magnanimitas", address="Hradec Králové", isbn="978-80-87952-26-9", url="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2019.pdf" }