Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
POLČÁK, L.
Originální název
Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu
Anglický název
Customers’ privacy in the environment of online advertisement on Czech web
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Reklama zajišťuje chod celé řady webových serverů, pro které často bývá hlavním zdrojem příjmů. V dnešním marketingu se používá celá řada způsobů cílení reklamy včetně cílení na dřívější zákazníky identifikované e-mailem nebo telefonním číslem. Pro zobrazení co nejrelevantnější reklamy se využívají aukční servery, které šíří nabídky prozrazující velké detaily o uživateli, jeho vlastnostech, prohlížeči, poloze apod. Proto jsou v poslední době podávány četné stížnosti k dohledovým orgánům. Jaký je stav v ČR? Tento článek ukazuje, že neradostný.
Anglický abstrakt
Bid requests in Internet auctions for advertisement impressions propagate details about users, their attributes, browsers, location etc. Recently, several complaints have been lodged with several supervisory data protection authorities. This paper shows that special categories of personal data are processed in RTB initiated by Czech websites without seeking consent.
Klíčová slova
Internetová reklama, Real Time Bidding, soukromí, GDPR, Transparency and Consent Framework.
Klíčová slova v angličtině
Internet advertisement, Real Time Bidding, privacy, GDPR, Transparency and Consent Framework.
Autoři
Vydáno
24. 3. 2020
ISSN
1211-8737
Periodikum
DSM Data Security Management
Ročník
2020
Číslo
1
Stát
Česká republika
Strany od
11
Strany do
16
Strany počet
6
URL
https://tate.cz/dsm-zdarma
BibTex
@article{BUT163424, author="Libor {Polčák}", title="Soukromí uživatelů v prostředí internetové reklamy na českém webu", journal="DSM Data Security Management", year="2020", volume="2020", number="1", pages="11--16", issn="1211-8737", url="https://tate.cz/dsm-zdarma" }