Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
HEROUT, A., ZEMČÍK, P.
Originální název
Hardware Implementation of EWA
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
This paper presents a novel algorithm for rasterization of circular scene elements projected as ellipses, suitable for hardware acceleration of point-based scene rendering. The algorithm is based on the screen space Elliptical Weighted Average (EWA) filter, promising high quality rendering, support for transparent objects, screen space and texture space antialiasing, etc.
Klíčová slova
Rendering Systems, Point-Based Graphics, Hardware Acceleration, Surfels
Autoři
Rok RIV
2004
Vydáno
24. 9. 2004
Nakladatel
Springer Verlag
Místo
Warsaw
ISBN
978-1402041785
Kniha
Computer Vision and Graphics
Strany od
593
Strany do
598
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT17370, author="Adam {Herout} and Pavel {Zemčík}", title="Hardware Implementation of EWA", booktitle="Computer Vision and Graphics", year="2004", pages="593--598", publisher="Springer Verlag", address="Warsaw", isbn="978-1402041785" }