Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
PÍŠTĚK, V. NOVOTNÝ, P.
Originální název
Multi-Body Analysis of Diesel Engine Dynamics
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
There is effective to apply temporary computational models at initial stage of design of new driving unit development. Finite elements method (FEM) turn out well for dynamic calculations of large mechanical structures at frequency and time domain, but modeling of adequate substructures interaction is usually very difficult. More appropriate means for complex systems of bodies are multi-body systems (MBS), to whose FEM models needs to be converted and such way to reduce the number of degree of freedom. Hydrodynamic slide bearings modeling require special approach too. Virtual engine, central module of which solves cranktrain and engine block interaction, is developed based on ANSYS and ADAMS environment. For computational models laser measurement techniques are applied.
Klíčová slova
FEM, MBS, powertrain, Diesel engine dynamic, crankshaft, bearing, damper
Autoři
PÍŠTĚK, V.; NOVOTNÝ, P.
Rok RIV
2004
Vydáno
8. 9. 2004
Nakladatel
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
Místo
Brno
ISBN
80-7157-776-6
Kniha
XXXV. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol
Strany od
90
Strany do
95
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT17530, author="Václav {Píštěk} and Pavel {Novotný}", title="Multi-Body Analysis of Diesel Engine Dynamics", booktitle="XXXV. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol", year="2004", pages="6", publisher="Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně", address="Brno", isbn="80-7157-776-6" }