Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
DUNDÁLEK, R.
Originální název
Optimalizace vyvážení klikové hřídele pětiválcového motoru
Anglický název
Five Cylinder Crankshaft Balancing Optimalization
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Článek pojednává o výpočtovém modelování pohonných jednotek. Bylo uvažáno pět variant vyvážení klikové hřídele zážehového pětiválcového motoru. Předmětem zkoumání byly vlastní frekvence těchto klikových hřídelí a klikových mechanismů. Torzní kmity byly zjišťovány v rozsahu otáček 1200 - 6000 min^-1. Fourierova transformace pomohla zjistit harmonické složky trozní kmitů. Klikové hřídele byly uloženy na kluzných ložiskách. Výstupem jsou také torzní spektra, polární diagramy zatížení hlavních ložisek a trajektorie středů čepů hlavních ložisek.
Anglický abstrakt
The paper deals with computational modelling of powertrain units. It was mentioned five variations of five cylinder inline SI engine crankshaft. Torsion vibration of crankshafts and crank mechanisms were "the order of the day". Torsion vibrations were investigated in revolution range 1200 - 6000 min^-1. Fourier transformation hepl to discover harmonic component of torsion vibration. Crankshafts were supplied on hydrodynamic plain bearings. Torsion spectrums, polar diagrams and trajectories of main bearing are illustrated in this paper too.
Klíčová slova v angličtině
crankshaft balancing, torsion spectrum, MBS, plain bearing, polar diagram
Autoři
Vydáno
1. 3. 2006
Nakladatel
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství
Místo
Brno
BibTex
@inproceedings{BUT17933, author="Radim {Dundálek}", title="Optimalizace vyvážení klikové hřídele pětiválcového motoru", booktitle="FSI Junior konference 2005", year="2006", publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství", address="Brno" }