Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
ŠIMBEROVÁ, I. STRAKOVÁ, J. ZICH, R. CHLEBOVSKÝ, V. KOCMANOVÁ, A. VÁCHAL, J. SCHÜLLER, D. KAŇOVSKÁ, L. SMOLÍKOVÁ, L. MILICHOVSKÝ, F.
Originální název
Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice
Anglický název
Digital transformation for business models innovation in small and medium-sized companies in the Czech Republic
Typ
kniha odborná
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Úvodní části knihy jsou věnovány trendům digitalizace ve světě a v Evropě a hybným silám digitální transformace obchodních podnikových modelů. Specifikována je kategorie digitální zralost a úrovně digitální zralosti, obchodní modely a jejich typologie včetně procesu jejich digitalizace. Následují kapitoly zahrnující problematiku obchodní strategie, podnikové procesy, podniková výkonnost a konkurenceschopnost a inovační potenciál obchodních modelů. V navazující části jsou vydefinovány dopady digitalizace pro podnikovou praxi. Mezi stěžejní kapitoly náleží metodologické přístupy k měření digitální transformace a digitální zralosti, klasifikace přístupů měření digitální transformace obchodních modelů a charakteristika výchozího konceptu digitální transformace podnikatelských aktivit. Ty jsou ukotveny v rámci hodnotového řetězce. Prezentován je i nově navržený metodický postup ke stanovení digitální zralosti podniku včetně ukázek z navazujícího manuálu zpracovaného jako součást nově navržené metodiky. V závěrečných částech knihy je prezentováno shrnutí metodologického rámce nově navržené metodiky včetně nástrojů podnikové digitalizace a příkladů (scénářů) možného postupu digitalizace v různých typech podniků.
Anglický abstrakt
The introductory parts of the book are devoted to the trends of digitalization in the world and in Europe and the drivers of digital transformation of business enterprise models. The category of digital maturity and levels of digital maturity, business models and their typologies, including the process of their digitalization, are specified. This is followed by chapters covering business strategy, business processes, business performance and competitiveness and the innovation potential of business models. In the following section, the implications of digitalisation for business practice are defined. The core chapters include methodological approaches to measuring digital transformation and digital maturity, a classification of approaches to measuring digital transformation of business models, and a characterization of the initial concept of digital transformation of business activities. These are anchored in the value chain framework. A newly proposed methodological approach to determine the digital maturity of a business is also presented, including examples from a follow-up manual developed as part of the newly proposed methodology. In the final parts of the book, a summary of the methodological framework of the newly proposed methodology is presented, including tools for enterprise digitalization and examples (scenarios) of possible digitalization processes in different types of enterprises. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Klíčová slova
digitální transformace, obchodní modely, inovace, digitální zralost, MSP
Klíčová slova v angličtině
digital transformation, business models, innovation, digital maturity, SME
Autoři
ŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; VÁCHAL, J.; SCHÜLLER, D.; KAŇOVSKÁ, L.; SMOLÍKOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F.
Vydáno
1. 9. 2022
Nakladatel
GRADA Publishing
Místo
Praha
ISBN
978-80-271-3431-1
Kniha
Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice: Jak posoudit digitální zralost
Edice
GRADA Publishing, a.s. 2022
Číslo edice
1
Strany počet
312
BibTex
@book{BUT179590, author="Iveta {Šimberová} and Jarmila {Straková} and Robert {Zich} and Vít {Chlebovský} and Alena {Kocmanová} and Jan {Váchal} and David {Schüller} and Lucie {Kaňovská} and Lenka {Širáňová} and František {Milichovský}", title="Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice", year="2022", publisher="GRADA Publishing", address="Praha", series="GRADA Publishing, a.s. 2022", edition="1", pages="312", isbn="978-80-271-3431-1" }