Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
FRIDRICHOVSKÁ, H. VŠETEČKA, M.
Originální název
Východiska pro návrh koeficientu parkovacích minim v Návrhu územního plánu města Brna
Anglický název
Baseline for the Design of Minimum Parking Coefficients in the Master Plan Proposal of the City of Brno
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Nový územní plán města Brna (ÚPmB) si klade za cíl vytvořit podmínky pro rozvoj tzv. města krátkých vzdáleností. Díky dobře namíchaným funkcím využití území a zahuštěním zástavby (například přestavbou brownfieldů a možnou přestavbou nízkopodlažní zástavby) by měla v Brně vznikat taková zástavba, která umožní většinu běžných potřeb svých obyvatel zajistit pěší chůzí, na kole nebo ekonomicky udržitelnou hromadnou dopravou. Urbanismus však není jediným nástrojem, který ovlivní budoucí provoz ve městě. Vedle samotného plánu rozvoje dopravní sítě je zásadní i nastavení tzv. minimálních požadavků na výstavbu parkovacích a odstavných stání. Ty jsou nakonec hlavním nástrojem řízení poptávky po dopravě a územní plán je má ovlivnit na základě své dopravní politiky nastavením koeficientu automobilizace (ka) dle platné ČSN 73 6110. Jak a na základě jakých podkladů se s tímto úkolem vypořádal Návrh územního plánu města Brna shrnuje tento článek.
Anglický abstrakt
The new Master Plan of the city of Brno (ÚPmB) aims to create conditions for the development of so-called 'short-distance cities.' Thanks to well-integrated land use functions and densification of development (e.g., through the redevelopment of brownfields and possible conversion of low-rise buildings), Brno should see the emergence of urban areas where the majority of residents' everyday needs can be met by walking, cycling, or economically sustainable public transportation. However, urban planning is not the sole tool that will shape future mobility in the city. In addition to the development plan for the transportation network, setting minimum requirements for parking and storage facilities is crucial. These requirements are ultimately the main tool for managing transportation demand, and the master plan aims to influence them based on its transportation policy by setting the car ownership coefficient (ka) according to the applicable standard ČSN 73 6110. This article summarizes how the Proposal of the Master Plan of the City of Brno addresses this task and on what basis.
Klíčová slova
dopravní plánování, koeficient automobilizace, parkovací minima, parkovací politika, územní plánování
Klíčová slova v angličtině
transportation planning, car ownership coefficient, parking minimums, parking policy, urban planning
Autoři
FRIDRICHOVSKÁ, H.; VŠETEČKA, M.
Vydáno
25. 2. 2023
Nakladatel
Česká silniční společnost z.s.
Místo
Praha
ISSN
0322-7154
Periodikum
Silniční obzor
Ročník
84
Číslo
2
Stát
Česká republika
Strany od
19
Strany do
23
Strany počet
5
URL
https://www.silnicnispolecnost.cz/casopis/
BibTex
@article{BUT187764, author="Hana {Fridrichovská} and Martin {Všetečka}", title="Východiska pro návrh koeficientu parkovacích minim v Návrhu územního plánu města Brna", journal="Silniční obzor", year="2023", volume="84", number="2", pages="19--23", issn="0322-7154", url="https://www.silnicnispolecnost.cz/casopis/" }