Detail publikace
Pružné prvky v konstrukci koleje - podpražcové podložky
PLÁŠEK, O.
Originální název
Pružné prvky v konstrukci koleje - podpražcové podložky
Anglický název
Elastic Elements in Railway Superstructure - Under Sleeper Pads
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
V souvislosti se zvyšováním rychlostí se v konstrukci kolejové jízdní dráhy stále více projevují dynamické složky zatížení. Dynamické účinky nepříznivě působí na kolej a vedou k rozvoji poruch a závad. Výhodou použití pražců s pružnou vrstvou na ložné ploše pražce, spočívá v příznivějším roznosu namáhání na lavičku kolejového lože, protože se zvyšuje plocha, na níž je pražec podepřen. Toto opatření dále odděluje kmitání pražců od kolejového lože a tlumení vibrací se přesouvá v konstrukci koleje výše. Pražce s pružnou plochou jsou používány při výstavbě, modernizacích a rekonstrukcích železničních tratí více než deset let.
Autoři
PLÁŠEK, O.
Vydáno
15. 3. 2006
Nakladatel
VOŠ a SPŠ stavební v Děčíně
Místo
Děčín
Strany od
71
Strany do
79
Strany počet
8
BibTex
@inproceedings{BUT19105,
author="Otto {Plášek}",
title="Pružné prvky v konstrukci koleje - podpražcové podložky",
year="2006",
pages="71--79",
publisher="VOŠ a SPŠ stavební v Děčíně",
address="Děčín"
}