Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
PÍŠTĚK, V. NOVOTNÝ, P.
Originální název
Virtual Development Process of Modern Diesel Engines
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
The paper deals with issues of the virtual product development of the modern diesel engine. Cranktrain dynamics, acoustics and fatigue of main parts are fundamental problems that have to be considered in the engine development process. Modern software and hardware tools make it possible to increase powertrain parameters and decrease development time of powertrain. Finite element method (FEM) and multi-body system (MBS) are state of the art. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using FEM. Complete cranktrain dynamic model is assembled in MBS. Results from both FEM and MBS are used for fatigue calculations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using the non-contact laser measuring technique.
Klíčová slova
FEA, fatigue, diesel engine, rubber damper, viscous-type torsional damper
Autoři
PÍŠTĚK, V.; NOVOTNÝ, P.
Rok RIV
2006
Vydáno
22. 6. 2006
Nakladatel
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo
Kostelec nad Černými lesy
ISBN
80-213-1510-5
Kniha
Sborník abstraktů XXXVII. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol
Číslo edice
1
Strany od
39
Strany do
46
Strany počet
8
BibTex
@inproceedings{BUT19582, author="Václav {Píštěk} and Pavel {Novotný}", title="Virtual Development Process of Modern Diesel Engines", booktitle="Sborník abstraktů XXXVII. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol", year="2006", number="1", pages="39--46", publisher="Česká zemědělská univerzita v Praze", address="Kostelec nad Černými lesy", isbn="80-213-1510-5" }