Detail publikace

Využití marketingových nástrojů v propagaci recyklátů

PETRÁNEK, V.

Originální název

Využití marketingových nástrojů v propagaci recyklátů

Anglický název

Utilization of Marketing Instruments in Recycled Materials Promotion

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Odpady a jejich vznik patří mezi doprovodné jevy ekonomicky rozvinutých společností. Ekonomika samotná má pro odpady pojem negativní externalita, ta může přinášet mnoha subjektům nechtěné náklady, ale zároveň může být příležitostí pro jiné společnosti, které se na odpady zaměří. Jejich množství a složení je rozdílné dle charakteru ekonomiky jednotlivých zemí, obecně se však dá konstatovat že u zemí s rostoucí ekonomikou roste i produkce odpadů. Tento jev se snažíme potlačovat, postupně se vyvíjí ekonomické a další podmínky pro maloodpadové technologie a všechny vznikající odpady nekončí na skládkách. Ve společnost i v případě některých firem se postupně vyvíjí tendence odpadní materiály zpracovávat. Tento trend navazuje na principy trvale udržitelného rozvoje, který v sobě zahrnuje vzájemné skloubení několika pohledů, a to především z hlediska normativního přístupu, technické a ekonomické regulace, atd.

Anglický abstrakt

Paper describes different possibilities of utilization of marketing instruments in promotion of recycled materials in general with special focus to branch of processing of building and demolishing debris. This study proceeds from general components of industrial marketing and outlines main possibilities how to improve knowledge about recycled materials, its use and recycling in every sense. Marketing instruments can help to drive improvement of utilization of recycled materials.

Klíčová slova

Waste materials, utilization, marketing

Klíčová slova v angličtině

Waste materials, utilization, marketing

Autoři

PETRÁNEK, V.

Rok RIV

2007

Vydáno

22. 3. 2007

Nakladatel

ARSM

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-3381-6

Kniha

Recycling 2007

Číslo edice

1

Strany od

89

Strany do

95

Strany počet

6

BibTex

@inproceedings{BUT28032,
  author="Vít {Petránek}",
  title="Využití marketingových nástrojů v propagaci recyklátů",
  booktitle="Recycling 2007",
  year="2007",
  number="1",
  pages="89--95",
  publisher="ARSM",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-3381-6"
}