Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
VOREL, P. PROCHÁZKA, P.
Originální název
Optimalizace účinnosti trakčního pohonu s asynchronním motorem s širokým rozsahem momentu a otáček
Anglický název
A traction drive with an induction machine with maximum efficiency in a wide range of speed and torque
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
V příspěvku je popsáno experimentální nastavení sycení a skluzového kmitočtu asynchronního motoru v širokém rozsahu otáček a mometu za účelem dosažení maximální účinnosti soustavy 3fázový střídač + motor. Výsledky měření jsou konfrontovány s teoretickými rozbory zastoupení jednotlivých typů ztrát v závislosti na otáčkách a momentu. Měření bylo prováděno na nízkonapěťovém trakčním pohonu (napětí meziobvodu 24V) s výkonem cca 1kW.
Anglický abstrakt
An experimental adjusting of flux density and slip frequency in order to achieve the maximum efficiency of the system 3phase inverter + induction machine is proposed. A wide range of machine speed and torque is accepted. The measurement results are compared with a theoretical analysis. A low-voltage traction drive (DC line voltage 26V) with a power of ca 800W was used in the measurement.
Klíčová slova
asynchronní motor, ztráty, účinnost, DC/AC střídač, řízení momentu
Klíčová slova v angličtině
induction machine, losses, efficiency, DC/AC inverter, torque control
Autoři
VOREL, P.; PROCHÁZKA, P.
Rok RIV
2007
Vydáno
6. 11. 2007
Nakladatel
TU Liberec
Místo
Liberec
ISBN
978-80-7372-272-2
Kniha
Sborník konference Liberecké elektrické pohony LIPO2007
Edice
1
Číslo edice
Strany od
173
Strany do
178
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT28169, author="Pavel {Vorel} and Petr {Procházka}", title="Optimalizace účinnosti trakčního pohonu s asynchronním motorem s širokým rozsahem momentu a otáček", booktitle="Sborník konference Liberecké elektrické pohony LIPO2007", year="2007", series="1", number="1", pages="173--178", publisher="TU Liberec", address="Liberec", isbn="978-80-7372-272-2" }