Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
POKORNÝ, P.
Originální název
Aplikace nelineární parametrické optimalizace na úlohu o energeticky optimálním řízení vlaku
Anglický název
On the application of nonlinear parametric optimization to the energy-efficient train control problem
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Cílem článku je analýza chování energeticky optimální strategie řízení elektrického vlaku ve vztahu k zadanému času jízdy. K tomu použijeme matematický aparát parametrické optimalizace. Odvodíme též rovnice pro výpočet přepínacích okamžiků a kritického času. Důraz je kladen na exaktní formu řešení s minimálním využitím numerických metod.
Anglický abstrakt
The aim of this paper is to analyse the behaviour of the energy-efficient driving strategy of an electric train with respect to the given time of the journey. We therefore utilize some concepts of parametric optimization. We also derive equations for computation of the switching times and the critical time. The emphasize is put on exact forms of solutions with a minimal use of numerical mathematics.
Klíčová slova
princip maxima, kritický čas, parametrická optimalizace
Klíčová slova v angličtině
maximum principle, critical time, parametric optimization
Autoři
Rok RIV
2007
Vydáno
6. 6. 2007
Nakladatel
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo
Ostrava
ISBN
978-80-248-1649-4
Kniha
Sborník z 16. semináře Moderní matematické metody v inženýrství
Strany od
228
Strany do
232
Strany počet
5
BibTex
@inproceedings{BUT28895, author="Pavel {Pokorný}", title="Aplikace nelineární parametrické optimalizace na úlohu o energeticky optimálním řízení vlaku", booktitle="Sborník z 16. semináře Moderní matematické metody v inženýrství", year="2007", pages="228--232", publisher="VŠB - Technická univerzita Ostrava", address="Ostrava", isbn="978-80-248-1649-4" }