Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
PLÁŠEK, O. SMUTNÝ, J. SVOBODA, R. HRUZÍKOVÁ, M.
Originální název
Hodnocení dynamických parametrů koleje
Anglický název
Assessment of Railway Track Dynamic Parameters
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Příspěvek je zaměřen na hodnocení parametrů koleje, ovlivňujících její chování při dynamickém zatížení. Měření vibrací součástí železničního svršku a měření průběhu zatlačení koleje pod jedoucími kolejovými vozidly lze použít k popisu dynamického chování konstrukce koleje. Časové průběhy zatlačení koleje byly podrobeny detailní analýze. Teoretická část analýzy se věnuje modelu koleje jako prutu na pružném podloží zatíženého pohybujícími se kolovými silami. Zkoumán je vliv základních parametrů koleje na tvar časového záznamu zatlačení pro typický dvounápravový podvozek. Kvalitativní a kvantitativní analýza poskytuje nástroj pro stanovení svislé tuhosti kolejové jízdní dráhy, dále stanovení koeficientu poměrného útlumu a kritické rychlosti. Dále je možné identifikovat pražce špatně uložené v kolejovém loži. Uvedená metoda byla použita pro hodnocení chování koleje se zpružněným upevněním kolejnic na pražci a pro kolej s pražci s pružnou ložnou plochou. Výsledky byly porovnávány s výsledky pro běžnou konstrukci koleje.
Anglický abstrakt
The paper is focused on analysis of railway track bed parameters at dynamic loading. The measurement of track elements vibration and rail deflection is proposed as a tool for the explanation of dynamic behaviour of ballasted track. The analysis of the rail deflection curve includes theoretical and experimental parts. The theoretical analysis discusses. The influence of dynamic parameters on the shape of rail deflection curve for a typical bogie is studied. The records of vertical displacements of track elements were analysed for the assessment of track vertical stiffness, damping ratio and critical velocity or for the assessment for gaps under concrete sleepers and bearers. This method has been used for the evaluation of trail track sections for rail fastening with high elasticity and for sleepers with under sleeper pads and for the comparison with the common structure of permanent way.
Klíčová slova
parametry koleje, dynamické namáhání, svislá zatlačení koleje, teoretická analýza koleje
Klíčová slova v angličtině
railway track parameters, dynamic load, vertical rail deflection, theoretical analysis of railway track
Autoři
PLÁŠEK, O.; SMUTNÝ, J.; SVOBODA, R.; HRUZÍKOVÁ, M.
Rok RIV
2009
Vydáno
20. 4. 2009
Nakladatel
Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno
Místo
Brno
ISBN
978-80-7204-629-4
Kniha
XII. International scientific conference, Transport structures
Číslo edice
1
Strany od
95
Strany do
98
Strany počet
4
BibTex
@inproceedings{BUT31817, author="Otto {Plášek} and Jaroslav {Smutný} and Richard {Svoboda} and Miroslava {Hruzíková}", title="Hodnocení dynamických parametrů koleje", booktitle="XII. International scientific conference, Transport structures", year="2009", number="1", pages="95--98", publisher="Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno", address="Brno", isbn="978-80-7204-629-4" }