Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
ŽIŽLAVSKÝ, O.
Originální název
Vytváření synergického podnikání k podpoře inovačních aktivit
Anglický název
Creating synergic entrepreneurship as a support of innovation activities
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Inovace přispívají k získání konkurenční výhody a jsou tím, co zvyšuje efektivnost a celkovou výkonnost podniku. Všeobecně se pokládají za klíč k hospodářskému rozvoji. Představují soubor činností, které vedou k úspěšné výrobě, vstřebávání a využití novinek v ekonomické a sociální sféře. Dobře řízené a úspěšně uvedené inovace na trh představují pro podniky nástroj, kterým mohou získávat konkurenční výhody umožňující podniku prosperovat i v podmínkách současné recese. Na základě výsledků primárního výzkumu uskutečněném mezi výrobními podniky jihomoravského kraje je zdůrazněna potřeba vzniku synergického podnikání k podpoře inovačních aktivit. V drtivé většině případů respondenti tvrdí, že bez kooperace by vůbec nebylo možné jakékoliv inovace řešit. Na základě sekundárního výzkumu jsou v článku také představeny vhodné formy spolupráce pro české podniky. Jsou rovněž porovnány jejich výhody a nedostatky s názory našich i zahraničních odborníků. Následuje diskuze a doporučení ke vzniku úspěšného strategického partnerství a o jeho výhodách v oblasti inovací.
Anglický abstrakt
Innovation conduce to getting competitive advantage and they increase efficiency and total company performance. They are generally deemed as a key development factor. They represent group of activities leading to successful production, absorption and using economical and social innovation. Well managed and successfully introduced innovation into the market represents the tool for the companies, by means of which they can reach competitive advantages, enabling their prosperity in the slump. The urgency of synergic entrepreneurship as a key support of innovation is point out on a base of primary research in South Moravian manufacturing companies. As it is mentioned in this paper, most of respondents are open to external cooperation in innovation activities. Furthermore, they admit that without this collaboration they will not be able to produce any innovative products. Suitable forms, which can be utilized in our companies, are carried out with the help of secondary research in the article as well. Their accomplishments and disabilities are compared in accordance with local and foreign experts' theories. What follows is a discussion about requirements of strategic partnership success and advantages in the area of innovation.
Klíčová slova
inovace, konkurenční výhoda, synergické podnikání
Klíčová slova v angličtině
innovation, competitive advantage, synergic entrepreneurship
Autoři
Rok RIV
2010
Vydáno
30. 6. 2010
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Místo
Brno
ISSN
1211-8516
Periodikum
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
Ročník
LVIII
Číslo
3
Stát
Česká republika
Strany od
271
Strany do
276
Strany počet
5
URL
https://acta.mendelu.cz/58/3/0271/
Plný text v Digitální knihovně
http://hdl.handle.net/11012/69251
BibTex
@article{BUT46779, author="Ondřej {Žižlavský}", title="Vytváření synergického podnikání k podpoře inovačních aktivit", journal="Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis", year="2010", volume="LVIII", number="3", pages="271--276", doi="10.11118/actaun201058030271", issn="1211-8516", url="https://acta.mendelu.cz/58/3/0271/" }