Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
MELUZÍN, T.
Originální název
Underpricing: fenomén spojený s realizací IPO
Anglický název
UNDERPRICING: PHENOMENON ASSOCIATED WITH IPO REALIZATION
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Empirické výzkumy dochází k závěru, že většinou existuje kladný rozdíl mezi kurzem akcií vytvořeným během prvního dne obchodování na sekundárním trhu a emisním kurzem akcií při IPO. Tato skutečnost, ve světové odborné literatuře označovaná termínem underpricing, představuje v současné době jedno z nejvíce diskutovaných témat spojených s IPO. Cílem článku je analyzovat dopad underpricingu na emitující společnosti, resp. jejich akcionáře a popsat soudobé teoretické přístupy k vysvětlení existence tohoto fenoménu. Příspěvek byl uskutečněn za finanční podpory Grantové agentury České republiky v rámci řešení grantového projektu č. 402/09/P134 s názvem "Rozhodovací model financování podniků prostřednictvím IPO".
Anglický abstrakt
Underpricing in various international market is studied in the financial literature, and during the various periods analyzed it has been found that on average buying of shares in newly listed companies and their resale on the secondary market on the first day of negotiation generates a positive return. The aim of this paper is to analyze the impact of underpricing on issuers or their shareholders and to describe contemporary theoretical approaches to explaining of this phenomenon. The paper was written with the financial support of the Czech Science Foundation (Grant Agency of the Czech Republic), grant project No. 402/09/P134 "Decision Model of Company Financing via IPO".
Klíčová slova
IPO, underpricing, informační asymetrie, emitenti, investoři, upisovatelé
Klíčová slova v angličtině
IPO, underpricing,
Autoři
Rok RIV
2009
Vydáno
15. 5. 2009
Nakladatel
FP VUT v Brně
Místo
Brno
ISSN
1802-8527
Periodikum
TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU
Ročník
III
Číslo
04
Stát
Česká republika
Strany od
72
Strany do
84
Strany počet
13
BibTex
@article{BUT47613, author="Tomáš {Meluzín}", title="Underpricing: fenomén spojený s realizací IPO", journal="TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU", year="2009", volume="III", number="04", pages="72--84", issn="1802-8527" }