Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
FIALA, A.
Originální název
University a znalostní management
Anglický název
UNIVERSITIES AND KNOWLEDGE MANAGEMENT
Typ
audiovizuální tvorba
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Znalosti vznikají zasazením informací do kontextu jiných informací a nalezením jejich vzájemných kauzálních vazeb. Management znalostí není technologickým problémem, ale je spojen s otázkou lidí a intelektuálního kapitálu organizace. Dodavateli takových lidí, kteří představují duševní kapitál organizace by mohly být university - poskytují vzdělání, mohou nabízet výcvik a ve spolupráci s podniky mohou zprostředkovat svým studentům i přiměřenou praxi. Jsou současné university připraveny přijmout tuto roli? University se musí více otevřít prostředí, v němž působí - musí připustit, že poskytují služby a proto by měly identifikovat své zákazníky. Akademičtí pracovníci i obslužný personál musí hledat své poslání v naplňování potřeb a očekávání těchto zákazníků. Škola a její učitelé jsou pro studenty, ne naopak. Tento fakt se musí promítnout i do legislativního rámce. Universitní učitel musí být vyváženou osobností a tak by měl být i hodnocen. Jednostranná preference určitých hledisek podporuje vznik virtuální reality, která zakryje tu skutečnou. Taková universita ovšem těžko může participovat na formování znalostní společnosti.
Anglický abstrakt
Knowledge results from setting some information in the context of some other information and establishing their mutual causal linkages. Knowledge management is no technological problem - it is a problem involving people and the intellectual capital of an organization. People who represent the intellectual capital of an organization could be supplied by universities - they provide education, can offer training and, in cooperation with enterprises, they can help their graduates to find an appropriate position in practice. Are present-day universities ready to accept this role? Universities should be more open to the environment in which they are acting - they should admit that they provide services and therefore they should identify their customers. Academic workers and attendant personnel should seek their mission in addressing the needs and expectations of these customers. Schools and their teachers are to serve students and not the other way round. This fact should show in the legislative framework. A university teacher should be a balanced personality and should be evaluated as such. Unilateral preference for certain viewpoints supports the appearance of a virtual reality that will make true reality difficult to see.
Klíčová slova v angličtině
knowledge management,
Autoři
Vydáno
9. 2. 2006
Nakladatel
Videoboard a České centrum produktivity
Místo
Praha
BibTex
@misc{BUT63430, author="Aleš {Fiala}", title="University a znalostní management", booktitle="Sborník z konference Hledání nové Evropy 2006", year="2006", series="o", edition="1", publisher="Videoboard a České centrum produktivity", address="Praha", note="presentation" }