Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail produktu
KLAPKA, M. MAZŮREK, I.
Typ produktu
funkční vzorek
Abstrakt
Zjišťování dynamických parametrů automobilového diferenciálu přímo na vozidle je velmi obtížně realizovatelné. Především je velký problém najít vhodné umístění pro snímače a zajištění jejich propojení s měřicí technikou. Funkční vzorek je určen k simulaci reálních provozních podmínek diferenciálu v laboratorním prostředí. V experimentální skříni je umístěn uzel diferenciálu automobilu Škoda Fabia. Pohon diferenciálu je zajištěn elektromotorem. Průběh provozních otáček motoru kontroluje programovatelný frekvenční měnič Siemens Sinamics G110. Pro přenos krouticího momentu je použit synchronní ozubený řemen HTD. Elektrodynamický budič pak simuluje provozní vibrace motoru, které působí na diferenciál ve vozidle. Měření výchylek unašeče poloosy zprostředkovávají dva indukční snímače Schenck IN-81, otáčky koše diferenciálu snímá čidlo IABSF10POP a budicí vibrace zaznamenává akcelerometr Bruel and Kjaer 4507. Data z analogových kanálů jsou zpracovávána měřicí ústřednou Dewe 2010. K analýze dat slouží speciální software vyvinutý v programovém prostředí Matlab.
Klíčová slova
Automobilový diferenciál, vibrace, kluzné ložisko, analýza dat
Datum vzniku
26. 10. 2010
Umístění
místnost B1/111 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 616 69 BRNO Česká Republika
Možnosti využití
Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licenční poplatek
Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
www
http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=1251