Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
ŽIŽLAVSKÝ, O.
Originální název
Měření výkonnosti inovačního procesu
Anglický název
Innovation process performance measurement
Typ
kniha odborná
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Na inovace se obecně neustále klade větší a větší důraz, neboť jsou hlavním prvkem zvyšování výkonnosti podniku a jeho rozvoje. Průběh ekonomické krize, která se negativně odrazila na chodu dnešních podniků, jednoznačně potvrzuje nezbytnost inovací. Při absenci inovace je neúspěch podniku na trhu předem daný. Monografie vychází ze současného stavu a ze specifických podmínek, které přináší dnešní podnikatelské prostředí. Pokouší se shrnout problematiku řízení a měření výkonnosti inovačního procesu. Prezentuje poznatky ze tří empirických výzkumů uskutečněných pod záštitou Interní grantové agentury Fakulty podnikatelské VUT v Brně v Jihomoravském kraji v letech 2009 až 2011. Snaží se poukázat na důležitost měření a zvyšování výkonnosti inovačního procesu nejen ve vazbě na zvyšování celkové efektivnosti a výkonnosti podniku, ale i pro jeho samotné přežití v dnes stále silném konkurenčním prostředí. Cílem monografie je představit a vysvětlit vybrané přístupy a odlišnosti v měření výkonnosti inovačního procesu, které by měly převzít naše podniky, jelikož měřící systémy jsou podstatné a rozhodující pro úspěch inovací.
Anglický abstrakt
The importance of innovations is steadily growing because they are vital for the growth of business enterprises and increase their efficiency. The current economic crisis has influenced most business companies - the impacts are serious and negative. This is another reason why it is so important to innovate. If a business does not innovate it will not succeed. The monograph analyses the conditions of the current business environment and summarizes the management and efficiency of innovation in business companies. The results of three empirical studies conducted between 2009 and 2011 are presented. This research is a part of a larger research project of the Internal Grant Agency of the Faculty of Business and Management of the Brno University of Technology. It is important to measure and improve the innovation of businesses. Innovation helps to improve the efficiency and performance of a business company and to increase its competitiveness. The objective of this monograph is to introduce and explain selected approaches and differences in the measurement of innovativeness. This research should help businesses in the Czech Republic implement these new methods of promoting innovation.
Klíčová slova
Inovace, proces, výkonnost, měření, rozvoj
Klíčová slova v angličtině
Innovation, process, performance, measurement, development
Autoři
Rok RIV
2011
Vydáno
16. 12. 2011
Nakladatel
Akademické nakladatelství CERM, s.r.o.
Místo
Brno
ISBN
978-80-7204-760-4
Edice
Monografie
Číslo edice
1
Strany od
Strany do
154
Strany počet
BibTex
@book{BUT75608, author="Ondřej {Žižlavský}", title="Měření výkonnosti inovačního procesu", year="2011", publisher="Akademické nakladatelství CERM, s.r.o.", address="Brno", series="Monografie", edition="1", pages="1--154", isbn="978-80-7204-760-4" }