Detail publikace

Analýza mechanických vazeb mezi elektrickým strojem a pracovním mechanismem

HNÍZDIL, J.

Originální název

Analýza mechanických vazeb mezi elektrickým strojem a pracovním mechanismem

Anglický název

Analysis of mechanical link between electrical machine and technology

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Nedílnou součástí elektrických pohonů je rovněž pracovní technologie či stroj, který koná námi požadovanou činnost. K pohonu takového prvku se v dnešní době hojně využívá elektrických motorů napájených poderní výkonovou elektronikou. Propojení hřídele elektrického stroje s hřídelí hnaného stroje se realizuje pomocí mechanických elementů. Hromadně se označují jako spojky, popřípadě též převodovky. Tento příspěvek se zabývá matematickou analýzou a simulací těchto prvků

Anglický abstrakt

If we necessary need make connection between sthafts electrical machine and technological system we usually use mechanical clutch. In the first part of this paper I describe mathematical equations and madels of gear, frictional anf flexible clutch. I simulate these machanical systems in Matlab Simulnk

Klíčová slova v angličtině

electrical drives gear friction flexible math model Matlab Simulink

Autoři

HNÍZDIL, J.

Rok RIV

2003

Vydáno

11. 11. 2003

Nakladatel

Vysoké učení technické v BrněFakulta elektrotechniky a komunikačních technologiíÚstav výkonové elektrotechniky a elektronikyTechnická 8616 00

Místo

BRNO

ISBN

80-214-2497-4

Kniha

EPVE 2003 ELEKTRICK0 POHONY A VÝKONOV8 ELEKTRONIKA

Strany od

159

Strany do

163

Strany počet

5

BibTex

@inproceedings{BUT8717,
  author="Jiří {Hnízdil}",
  title="Analýza mechanických vazeb mezi elektrickým strojem a pracovním mechanismem",
  booktitle="EPVE 2003 ELEKTRICK0 POHONY A VÝKONOV8 ELEKTRONIKA",
  year="2003",
  pages="5",
  publisher="Vysoké učení technické v BrněFakulta elektrotechniky a komunikačních technologiíÚstav výkonové elektrotechniky a elektronikyTechnická 8616 00",
  address="BRNO",
  isbn="80-214-2497-4"
}