Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
BOČKOVÁ, N.
Originální název
Vliv daňových pobídek na konkurenceschopnost MSP
Anglický název
The Impact of Tax Incentives on the Competitive Ability of SMEs
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Cílem práce je posoudit dopad daňových pobídek v oblasti vědy a výzkumu na konkurenceschopnost malých a středních podniků v České republice. Konkurenceschopnost, jako ekonomický pojem, je spojená se třemi základními úrovněmi - podnik (společnost), národní hospodářství (region) a systém (Evropská unie). Konkurenceschopnost také úzce souvisí s koncepcí konkurenční výhody. Současné ekonomické trendy ukazují, že pouhé zvyšování výkonnosti podniků nestačí k dosažení dlouhodobého růstu a prosperity. S postupnou saturací trhu, význam zvyšování produktivity ekonomik je strana-lemovaný při využití znalostí pro vytváření inovací a zvyšování ducha Podnik se stává výchozím bodem při hledání nových zdrojů růstu.Česká republika je schopna postupovat k evoluční vyšší úrovni, kde to je inovace, které jsou významným zdrojem pro zvýšení konkurenceschopnosti, tzv. "je založen na inovacích" konkurenceschopnost. Přímá podpora výzkumu a Vývoj je málo dostupné pro většinu malých a středních podniků, ale pro mnoho podniků je snazší využít daňové pobídky ve formě daňových úlev pro výzkum a vývoj je aplikace daňových pobídek na výzkum a vývoj na malé a střední podniky a spojení s jejich zvýšení konkurenceschopnosti, že práce se zaměřuje na týden
Anglický abstrakt
The paper aims to assess the impact of tax incentives on science and research as well as on the competitive ability of small and medium enterprises in the Czech Republic. Competitiveness, as an economic concept, is associated with the following three basic reference levels – enterprise (company), national economy (region) and system (the European Union). Competitiveness is also closely related to the competitive advantage concept, the sources of which may be as follows: an advantageous factor endowment, efficiency, innovation and creativity. Contemporary economic trends show that mere efficiency increasing is not enough for enterprises to achieve a long-term growth and prosperity. With gradual saturation of markets, the importance of increases in productivity of economies is side-lined while utilization of knowledge for creating innovations and increasing the spirit of enterprise becomes a point of departure in seeking new sources of growth. The Czech Republic is able to progress to an evolutionary higher level, where it is the innovations that are a significant source for the increasing of competitiveness, so called innovation-driven competitiveness. Direct support to research and development is little accessible to most small and medium enterprises but for many enterprises it is easier to make use of tax incentives in the form of tax reliefs for R & D. It is the application of tax incentives on R & D at small and medium enterprises and the connection with their competitiveness growth that the paper focuses on.
Klíčová slova
Malé a střední podnikání, konkurenceschopnost, daňové pobídky, výzkum a vývoj.
Klíčová slova v angličtině
Small and medium-sized enterprises, competitiveness, tax incentives, R&D
Autoři
Rok RIV
2012
Vydáno
25. 4. 2012
Nakladatel
Vysoká škola Manažmentu CityUniversity of Seattle
Místo
Bratislava, Slovensko
ISBN
978-80-89306-14-5
Kniha
Management Challenges in the 21st Century
Strany od
22
Strany do
27
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT91966, author="Nina {Bočková}", title="Vliv daňových pobídek na konkurenceschopnost MSP", booktitle="Management Challenges in the 21st Century", year="2012", pages="22--27", publisher="Vysoká škola Manažmentu CityUniversity of Seattle", address="Bratislava, Slovensko", isbn="978-80-89306-14-5" }