Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
PERNICA, M. HANUŠOVÁ, H.
Originální název
Posuzování hodnoty majetku na základě rozboru nákupního chování zákazníků
Anglický název
Assessment of the value of property based on analysis of customer buying behavior
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Světová ekonomika prochází rychlým vývojem. Pro tento vývoj je typické kolísání tržních cen. Oceňování majetku je v českém finančním účetnictví založeno na principu historických cen. Ceny nevyjadřují aktuální hodnotu majetku. Výzkum ukázal, jak korporátní zákazníci vnímají hodnotu svého majetku. Mezi nejdůležitější aspekty při posuzování hodnoty patří spolehlivost.
Anglický abstrakt
Purpose of the article The world economy is undergoing rapid development. For this development there are typical fluctuations of market prices of property. Valuation of property in the Czech financial accounting is based on the principle of historical prices. The problem with this method of valuation is the fact that it is not updated and the fact that the purchase price does not reflect the current value of the property. Corporate customers at-tribute the property to the value depending on whether the user meets certain criteria. User criteria affect the buying behavior of business customers and form an idea of the value of the property. Conclusions (limits, implications etc) Research has shown how corporate customers perceive the value of their acquired property. The results showed that, when assessing the value of the car the most important aspect is its operational reliability and the aspect of the fuel consumption. Organizations strive to reduce the cost of operation despite the fact that these costs are tax deductible. They see the value of the car in how efficient is the operation, resp. fuel consumption of the car.
Klíčová slova
Historická cena, reálná hodnota, oceňování, dotazníkové šetření, Kruskall-Wallisův test, nákupní chování zákazníků
Klíčová slova v angličtině
Historical cost, fair value, valuation, questionnaire, survey, Kruskall-Wallis test, purchase behavior of customers.
Autoři
PERNICA, M.; HANUŠOVÁ, H.
Rok RIV
2012
Vydáno
1. 12. 2012
Nakladatel
CERM
Místo
Brno
ISSN
1802-8527
Periodikum
TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU
Ročník
VI
Číslo
12
Stát
Česká republika
Strany od
21
Strany do
31
Strany počet
11
BibTex
@article{BUT97156, author="Martin {Pernica} and Helena {Hanušová}", title="Posuzování hodnoty majetku na základě rozboru nákupního chování zákazníků", journal="TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU", year="2012", volume="VI", number="12", pages="21--31", issn="1802-8527" }