Detail publikace

Parametrická studie průběhu rychlosti proudění v pultové dvouplášťové provětrávané střeše na vstupní rychlosti.

BARTOŠ, T. PĚNČÍK, J. MATĚJKA, L.

Originální název

Parametrická studie průběhu rychlosti proudění v pultové dvouplášťové provětrávané střeše na vstupní rychlosti.

Anglický název

PARAMETRIC STUDY OF PROGRESS OF SPEED FLOW IN VENTILATED DOUBLE SHELL FLAT ROOF ON INPUT SPEED

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Studium proudění a jeho modelování je zaměřeno především na návrh dvouplášťových provětrávaných střech, které jsou v českých normách doporučovány pro budovy s vlhkým provozem. Pro modelování je využit program ANSYS [1], který využívá metodu CFD. Základním problémem návrhu provětrávaných dvouplášťových střech je navržení optimální tloušťky vzduchové mezery. Z prvních modelů bylo zjištěno, že minimální výška přiváděcího otvoru je 0,3 m, při menší výšce proud vzduchu nepronikne do vzduchové mezery, ale odrazí se od atiky a stočí se nad střechu. Ze studie vyplývá, že rychlost proudění v bodě uprostřed vzduchové mezery je v drtivé většině menší, než v přiváděcích a odváděcích otvorech. V tomto bodě také rychlost poměrně kolísá, oproti bodům v otvorech, v nichž je závislost rychlosti proudění na rychlosti větru poměrně stabilnější, viz Graf.1. Maximum rychlosti ve vzduchové mezeře nastává pro rychlost 14 m.s-1, a to 12.75 m.s-1.

Anglický abstrakt

Study of air flow and its modelling is primarily focused on the design of ventilated double-roofs that are in Czech standards recommended for buildings with damp operation. Modelling makes use of the ANSYS software [1], which used for modelling CFD method. The basic problem of ventilated double-roof is design of the optimal thickness of the ventilated gap. The experience with numerical models showed that the minimum height of inlet gap is 0.3 m; with a lower height of inlet gap the air flow does not penetrate into the ventilated gap but rebounds from the attic, and turns above the roof. The study implies that the flow velocity in the central section of the ventilated gap is in vast majority of cases smaller than in the inlet and outlet gaps. At this point, the speed relatively varies compared to the points in the gaps, where the flow velocity dependence on the wind speed is relatively more stable. Maximum speed in the ventilated gap occurs for the speed of 14 m/s that is 12.75 m/s.

Klíčová slova

dvouplášťové střechy, metoda CFD, rychlost proudění, větraná mezera

Klíčová slova v angličtině

double-roof, CFD, flow velocity, ventilated gap, parametric study

Autoři

BARTOŠ, T.; PĚNČÍK, J.; MATĚJKA, L.

Rok RIV

2012

Vydáno

19. 10. 2012

ISBN

978-80-260-2722-5

Kniha

In 20th SVSFEM ANSYS Users' Group Meeting and Conference 2012. Přerov, Česká republika

Strany od

1

Strany do

6

Strany počet

6

BibTex

@inproceedings{BUT97781,
  author="Tomáš {Bartoš} and Jan {Pěnčík} and Libor {Matějka}",
  title="Parametrická studie průběhu rychlosti proudění v pultové dvouplášťové provětrávané střeše na vstupní rychlosti.",
  booktitle="In 20th SVSFEM ANSYS Users' Group Meeting and Conference 2012. Přerov, Česká republika",
  year="2012",
  pages="1--6",
  isbn="978-80-260-2722-5"
}