Detail publikace

Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s využitím dat z čelní nárazové zkoušky

COUFAL, T.

Originální název

Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s využitím dat z čelní nárazové zkoušky

Anglický název

The computation of energy equivalent speed EES using the data from frontal crash test.

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

V článku jsou shrnuty současné metody stanovení EES (Energy Equivalent Speed) využívané oborem Soudního inženýrství. Vytvořen je výpočetní program EES z reálné deformační charakteristiky přední části vozidla Audi A4 modelového roku 2011. Předmětná deformační charakteristika je získána vyhodnocením a zpracováním dat z čelní nárazové zkoušky.

Anglický abstrakt

The current methods of EES (Energy Equivalent Speed) determination used in branch Forensic engineering are summarised in the article. The computing programme of EES from real deformation characteristic of the front part of the vehicle Audi A4 model year 2011 is created. This deformation characteristic is obtained by evaluating and processing the data from the frontal crash test.

Klíčová slova

Náraz, EES, deformace, vozidlo, energie.

Klíčová slova v angličtině

Impact, EES, deformation, vehicle, energy.

Autoři

COUFAL, T.

Rok RIV

2013

Vydáno

8. 4. 2013

Nakladatel

Akademické nakladatelství CERM, s.r.o.

Místo

Brno

ISSN

1211-443X

Periodikum

Soudní inženýrství

Ročník

23-2012

Číslo

4

Stát

Česká republika

Strany od

273

Strany do

287

Strany počet

15

BibTex

@article{BUT98129,
  author="Tomáš {Coufal}",
  title="Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s využitím dat z čelní nárazové zkoušky",
  journal="Soudní inženýrství",
  year="2013",
  volume="23-2012",
  number="4",
  pages="273--287",
  issn="1211-443X"
}