Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Naplnění myšlenky všeobecného vzdělávání v kurikulu technického vzdělávání
Anglický název
Fullfilment of the idea of general education in the curriculum of a technical university
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Kurikulum a jeho idea všeobecného vzdělávání studentů vyžaduje rozvoj všech klíčových dovedností. Akademický cíl formování kurikula preferuje systém veškerého učebního plánu ve vzabě na rozvoj všech různých typů předmětů, přičemž se věnuje dostatečná pozornost integraci sociálních věd do struktury studijních programů. Jak lze tuto myšlenku realizovat? Je skutečně možné rozvíjet obecné znalosti sociálněvědných dovedností u studentů technické univezity? Jde o reálnou ideu nebo jen zbožné přání akademicky orientovaných autorů? Diskusní příspěvek ukazuje nové možnosti, vize a drobné krůčky, úspěchy, nástrahy, obtíže i nové perspektivy na cestě do implementace kurikula technických univerzit při spojení se všemi ostatními předměty. "Škola v pohybu" znamená novou vzdělávací cestu ve vztahu ke kurikulu do budoucna.
Anglický abstrakt
The curriculum and its idea of a general development of university students, anticipates a development of all key skills. An academic approach to the formation of a curriculum that prefers a system of subjects in the educational plan and strives to encompass equally various types of subjects, does not neglect to integrate social sciences subjects into the structure of study programmes. How is this idea put in practice? Is it really possible to develop general knowledge of the social sciences kind in students of technical universities? Is it a noble idea or merely a wishful thinking of academically oriented curriculum authors? The conference paper discusses new challenges, visions, bold as well as modest steps, successes, dangers, difficulties and new perspectives on the way to successfully implemented curriculum of technical universities with a respectable representation of all subjects, including social sciences subjects. 'A school in movement' gains a new way of educational methods in relation to the curriculum of the future
Klíčová slova
Kurikulum, společenskovědní předměty, kurikulární vize, vzdělávací program, humanizace vzdělávání, vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Curriculum, social sciences subjects, curricular vision, educational plan, humanization of education, educational programme
Autoři
Vydáno
20. 6. 2012
Nakladatel
STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-3726-5
Kniha
Spoločenskovedné vzdelávanie na tehcnických univerzitách a proces globalizácie
Strany od
70
Strany do
81
Strany počet
11
BibTex
@inproceedings{BUT98548, author="Jaroslav {Lindr}", title="Naplnění myšlenky všeobecného vzdělávání v kurikulu technického vzdělávání", booktitle="Spoločenskovedné vzdelávanie na tehcnických univerzitách a proces globalizácie", year="2012", pages="70--81", publisher="STU Bratislava", address="Bratislava", isbn="978-80-227-3726-5" }