Detail publikace

Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?

LINDR, J.

Originální název

Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?

Anglický název

Changes of the curriculum as a phenomenon of globalisation?

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Současná doba přináší hodně sociálních změn, což zahrnuje též změny v sekundárním i terciárním vzdělávání. To obsahuje nejen změnu znalostí získávaných během vzdělávání, ale také odpovídající systém vzdělávácích předmětů týkajících se obecných znalostí, odborných předmětů i sociálních věd. Formulace, rozvoj a zařazení všech klíčových kompetencí přináší řada oficiálních vzdělávacích dokumentů a také každodenní potřeba jejich rozvoje pro budoucí profesní i osobní život studentů i absolventů. Sleduje však současný koncept vzdělávání tento cíl opravdově? Jak mohou školy rozvíjet všechny tyto klíčové kompetence tak, aby skutečně vybavily studenty znalostmi, dovednostmi, návyky a postoji, které moderní doba potřebuje? Odpovědi na tyto a další otázky je možné nalézt v tomto příspěvku.

Anglický abstrakt

The modern age has brought a whole series of social changes, including some that affect secondary and tertiary education. Not only the content and scope of the knowledge gained during education has altered, but also the proportional composition of subjects concerned with general knowledge, specialised fields and the social sciences. The formulation, development and internalising of all key competences has become part of the obligatory educational documentation and also an everyday necessity in the professional and personal life of school leavers and graduates. Is, however, all-round education an attainable goal in today's globalised world? How can schools contribute to the development of those competences that equip students with all the knowledge, skills, habits and attitudes that modern times require. Answers to these and other questions on a general level can be found in this article.

Klíčová slova

Kurikulum, kurikulární vize, koncepce kurikula, vzdělávací program, humanizace vzdělávání, vzdělávací program

Klíčová slova v angličtině

Curriculum, curricular vision, curricular principles, educational plan, humanization of education, educational programme

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

25. 10. 2012

Nakladatel

SvF STU Bratislava

Místo

Bratislava

ISBN

978-80-227-3827-9

Kniha

Ekonomika a spoločnosť a ich premeny v procese globalizácie

Strany od

43

Strany do

51

Strany počet

9

BibTex

@inproceedings{BUT98550,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?",
  booktitle="Ekonomika a spoločnosť a ich premeny v procese globalizácie",
  year="2012",
  pages="43--51",
  publisher="SvF STU Bratislava",
  address="Bratislava",
  isbn="978-80-227-3827-9"
}