Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?
Anglický název
Changes of the curriculum as a phenomenon of globalisation?
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Současná doba přináší hodně sociálních změn, což zahrnuje též změny v sekundárním i terciárním vzdělávání. To obsahuje nejen změnu znalostí získávaných během vzdělávání, ale také odpovídající systém vzdělávácích předmětů týkajících se obecných znalostí, odborných předmětů i sociálních věd. Formulace, rozvoj a zařazení všech klíčových kompetencí přináší řada oficiálních vzdělávacích dokumentů a také každodenní potřeba jejich rozvoje pro budoucí profesní i osobní život studentů i absolventů. Sleduje však současný koncept vzdělávání tento cíl opravdově? Jak mohou školy rozvíjet všechny tyto klíčové kompetence tak, aby skutečně vybavily studenty znalostmi, dovednostmi, návyky a postoji, které moderní doba potřebuje? Odpovědi na tyto a další otázky je možné nalézt v tomto příspěvku.
Anglický abstrakt
The modern age has brought a whole series of social changes, including some that affect secondary and tertiary education. Not only the content and scope of the knowledge gained during education has altered, but also the proportional composition of subjects concerned with general knowledge, specialised fields and the social sciences. The formulation, development and internalising of all key competences has become part of the obligatory educational documentation and also an everyday necessity in the professional and personal life of school leavers and graduates. Is, however, all-round education an attainable goal in today's globalised world? How can schools contribute to the development of those competences that equip students with all the knowledge, skills, habits and attitudes that modern times require. Answers to these and other questions on a general level can be found in this article.
Klíčová slova
Kurikulum, kurikulární vize, koncepce kurikula, vzdělávací program, humanizace vzdělávání, vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
Curriculum, curricular vision, curricular principles, educational plan, humanization of education, educational programme
Autoři
Vydáno
25. 10. 2012
Nakladatel
SvF STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-3827-9
Kniha
Ekonomika a spoločnosť a ich premeny v procese globalizácie
Strany od
43
Strany do
51
Strany počet
9
BibTex
@inproceedings{BUT98550, author="Jaroslav {Lindr}", title="Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?", booktitle="Ekonomika a spoločnosť a ich premeny v procese globalizácie", year="2012", pages="43--51", publisher="SvF STU Bratislava", address="Bratislava", isbn="978-80-227-3827-9" }