Detail publikace

Modelování konkurenčního prostředí pro stanovení hodnoty stavebního podniku

BERÁNKOVÁ, M. ŠIMÁČKOVÁ, K. KŘÍŽOVSKÁ, E.

Originální název

Modelování konkurenčního prostředí pro stanovení hodnoty stavebního podniku

Anglický název

Modelling the competitive environment for determination of construction company

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Cílem příspěvku je vysvětlit pojem konkurenceschopnost a další s ním související, dále naznačit možnosti získání konkurenceschopnosti podniku a způsoby jejího měření, přičemž se budeme zabývat především využitím metod a ukazatelů finanční analýzy. Dle našeho názoru právě finanční analýza slouží nejlépe k finančnímu měření konkurenceschopnosti podniku. V praktické části příspěvku představujeme konkrétní podnik včetně jeho postavení na trhu, portfolia jeho činností a doposud dosahovaných finančních výsledků. Také jsme pomocí finanční analýzy zhodnotily jeho dosahované finanční výsledky, a to včetně celkového shrnutí a posouzení získaných údajů. Za účelem vysledování konkurenceschopnosti provádíme jednoduché porovnání s obdobným prosperujícím podnikem, v němž jsme opět pomocí finanční analýzy vyhodnotily jeho dosahované finanční výsledky. Následně jsme se zabývaly majetkovým oceněním stanovením věcné hodnoty, a to u obou podniků. V závěru získané údaje porovnáváme a vyhodnocujeme; dále stanovujeme doporučení vyplývající z komparace, a to pro námi sledovaný podnik.

Anglický abstrakt

That the company was able to achieve their targets on market,must be competitive. This helps them finds the competitive advantage that differentiates the company from others with a similar focus. In this context, it is necessary to mention the term of competitive strategy. That is helping the company to find the right competitive advantage and the overall successful management. There is one question: How does the company determines if it chose the right competitive strategy? The answer to this question is in the ability to analyze the chosen strategy, and measure its potential value, especially through the balancing results of the company. As means to this the financial analysis is used as most often.

Klíčová slova

společnost, stavební společnost, cena, hodnota, konkurenceschopnost, finanční analýza, metody oceňování podniku

Klíčová slova v angličtině

Company, Costruction company, Price, Value, Competitiveness, Financial analysis, Company valuation methods

Autoři

BERÁNKOVÁ, M.; ŠIMÁČKOVÁ, K.; KŘÍŽOVSKÁ, E.

Rok RIV

2013

Vydáno

7. 2. 2013

Nakladatel

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-4669-4

Kniha

Sborník anotací

Číslo edice

1

Strany od

390

Strany do

419

Strany počet

30

BibTex

@inproceedings{BUT98996,
  author="Martina {Beránková} and Kateřina {Božiková} and Eliška {Křížovská}",
  title="Modelování konkurenčního prostředí pro stanovení hodnoty stavebního podniku",
  booktitle="Sborník anotací",
  year="2013",
  number="1",
  pages="390--419",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-4669-4"
}