Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
KALA, J.
Originální název
Experimentální a numerické určování proudového pole v okolí nízkých budov
Anglický název
experimental and numerical analysis of air velocity field in alone standing low rise building surrounding
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Cílem analýzy popsané v tomto článku je provést výpočet proudového pole v okolí nízké samostatně stojící budovy. Stanovit rozložení rychlostí v okolí objektů je důležité jednak z hlediska zatížení větrem na celou budovu nebo její část, i pro stanovení komfortu osob v okolí budovy. Řešit tento typ úlohy je možné numericky užitím analýzy mechaniky proudícího kontinua. Jedná se velice progresivní metodu, která však více, než jiné analýzy potřebuje důkladnou verifikaci výsledků. K verifikaci byly použity modelová měření pořízené v aerodynamickém tunelu a vizualizované metodou integrální laserové anemometrie.
Anglický abstrakt
The aim of the analysis described in this article is a calculation of air velocity field in alone standing low rise building surrounding. Assign velocity distribution near the structures is fateful for the sake of wind loading acting on entire building or its part, also for pedestrian comfort. This problem can be solved numericaly using Computational Fluid Dynamics analysis. This up-to-date method claiming very detail result verification. For verification of numerical analysis wind tunnel experimental mesurement were used. The results were visualized by using Particle Image Velocimetry.
Klíčová slova v angličtině
low rise building, wind load, CFD, experiment, ANSYS
Autoři
Rok RIV
2003
Vydáno
26. 9. 2003
Místo
Znojmo
ISBN
80-239-1598-3
Kniha
11. Ansys users meeting
Strany od
6
Strany do
9
Strany počet
4
BibTex
@inproceedings{BUT10879, author="Jiří {Kala}", title="Experimentální a numerické určování proudového pole v okolí nízkých budov", booktitle="11. Ansys users meeting", year="2003", pages="4", address="Znojmo", isbn="80-239-1598-3" }