Detail publikace

Maximální dosažitelné zpomalení osobních vozidel na různých površích

BILÍK, M.

Originální název

Maximální dosažitelné zpomalení osobních vozidel na různých površích

Anglický název

Maximal achievable decelon of passenger cars on diffent surfaces

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Příspěvek se zabývá vyhodnocením několika provedených sérií brzdných zkoušek provedených v rámci projektu specifického vysokoškolského výzkumu. Cílem bylo změření maximálního dosažitelného brzdného zpomalení vybraných osobních vozidel na vybraných površích, tzn. realizování brzdných zkoušek v reálném prostředí za reálných podmínek. Takto získané hodnoty je možné aplikovat pro analýzu dopravních nehod.

Anglický abstrakt

The paper deals with the evaluation of several series of braking tests carried out in the context of a university specific research project. The aim was to measure the maximum achievable braking rate of selected cars on selected surfaces, ie. realizing braking tests in a real environment under realistic conditions. Values thus obtained can be applied for the analysis of traffic accidents.

Klíčová slova

Vozidlo, zpomalení, brzdění, adheze.

Klíčová slova v angličtině

Vehicle, decceleration, braking, friction.

Autoři

BILÍK, M.

Rok RIV

2015

Vydáno

29. 1. 2015

Nakladatel

VUT

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-5091-2

Kniha

JUNIORSTAV 2015

Strany od

368

Strany do

387

Strany počet

11

BibTex

@inproceedings{BUT112735,
  author="Martin {Bilík}",
  title="Maximální dosažitelné zpomalení osobních vozidel na různých površích",
  booktitle="JUNIORSTAV 2015",
  year="2015",
  pages="368--387",
  publisher="VUT",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-5091-2"
}