Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
DUBINA, R. ELIÁŠ, J.
Originální název
Drcení zrn železničního štěrku modelovaného pomocí kulovitých diskrétních prvků
Anglický název
On crushing of railway ballast grains modelled by spherical discrete elements
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Pro prezentaci chování štěrku železničního lože v metodě diskrétních prvků je nezbytné uvažovat drcení a obrušování zrn. V současnosti jsou v diskrétním modelování využívány dva základní přístupy. První přístup spočívá ve vytvoření zrna kameniva pomocí malých kulovitých částí, které jsou vzájemně kohezivně spojeny. Tento způsob modelování je univerzální, ale velmi výpočtově náročný již od počátku simulace.
Anglický abstrakt
For correct representation of ballast behaviour in Discrete Element Models (DEM), it is necessary to include the crushing and abrasion of grains. Nowadays, two approaches have been used in discrete modelling. The first one represents each grain as an assembly of smaller units with cohesive contacts between them. These contact may break and thus represent grain comminution. This approach is universal, but it demands extreme computational resources from the beginning of the simulation.
Klíčová slova
Metoda diskrétních prvků, štěrk, drcení zrn, obrušování zrn, železniční svršek, endometrický test
Klíčová slova v angličtině
Dicrete element method (DEM), railway ballast, crushing, abrasion, oedometric test
Autoři
DUBINA, R.; ELIÁŠ, J.
Rok RIV
2015
Vydáno
29. 1. 2015
Místo
Brno, Česká republika
ISBN
978-80-214-5091-2
Kniha
Juniorstav 2015
Strany od
1
Strany do
7
Strany počet
BibTex
@inproceedings{BUT118244, author="Radek {Dubina} and Jan {Eliáš}", title="Drcení zrn železničního štěrku modelovaného pomocí kulovitých diskrétních prvků", booktitle="Juniorstav 2015", year="2015", pages="1--7", address="Brno, Česká republika", isbn="978-80-214-5091-2" }