Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
ŠPAČEK, P. HEGR, Z. VARAUS, M. HÝZL, P. KOUDELKA, T. KADĚRKA, R.
Originální název
Revitalizace cementobetonových krytů vozovek technologií překryvných asfaltových vrstev.
Anglický název
REVITALIZATION OF CEMENT CONCRETE PAVEMENTS BY ASPHALT LAYERS OVERLAY
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Cementobetonové kryty (CBK) vozovek na konci své životnosti a efektivní způsoby jejich opravy jsou palčivým problémem naší dálniční sítě. Jedním z velice efektivních a ekonomicky výhodných způsobů revitalizace CBK je překrytí asfaltovými vrstvami. Článek popisuje výstupy z výzkumného projektu spolufinancovaného Technologickou agenturou České republiky, zaměřeného na problematiku optimalizace procesu revitalizace CBK technologií překryvných asfaltových vrstev. V rámci výzkumného projektu byla řešena problematika optimalizace segmentačního kroku pro CBK a dále byly provedeny zkoušky a porovnání různých variant asfaltových směsí pro vrstvy pohlcující tahová napětí CRL/SAL (Crack Relief Layer/Stress Absorbing Layer) s různými variantami asfaltových pojiv. Článek také popisuje zkušenosti z realizace zkušebního úseku s použitím asfaltové směsi s pojivem modifikovaným pryžovým granulátem pro aplikaci do vrstvy CRL/SAL.
Anglický abstrakt
Cement concrete pavements at the end of their life cycle and effective ways of their rehabilitation are very urgent topics of our highway network. One of the very effective and financially valuable ways how to rehabilitate cement concrete pavement is asphalt layers overlay. This paper describes results of research project focused on optimization of cement concrete pavement rehabilitation by asphalt layers overlay, which was co-financed by Technology Agency of the Czech Republic. The focus of this research project were the topics such as optimization of segmentation step for cement concrete pavement and development, testing and comparison of different types of asphalt mixtures for CRL/SAL (Crack Reflective Layer/Stress Absorbing Layer) application with different types of bituminous binders. This paper also describes experiences from realization of experimental trail section with usage of Crumb Rubber modified Bitumen for CRL/SAL application.
Klíčová slova
cementobetonový kryt, únosnost vozovky, FWD, napětí pohlcující kompenzační vrstva.
Klíčová slova v angličtině
portlan cement pavement, the bearing capacity of the pavement, FWD, stress absorbing layer.
Autoři
ŠPAČEK, P.; HEGR, Z.; VARAUS, M.; HÝZL, P.; KOUDELKA, T.; KADĚRKA, R.
Vydáno
24. 11. 2015
Nakladatel
Sdružení pro výstavbu silnic
Místo
Praha
ISBN
978-80-903925-7-1
Kniha
Asfaltové vozovky 2015
Edice
1
Číslo edice
Strany od
Strany do
12
Strany počet
BibTex
@inproceedings{BUT127721, author="Petr {Špaček} and Zdeněk {Hegr} and Michal {Varaus} and Petr {Hýzl} and Tomáš {Koudelka} and Robert {Kaděrka}", title="Revitalizace cementobetonových krytů vozovek technologií překryvných asfaltových vrstev.", booktitle="Asfaltové vozovky 2015", year="2015", series="1", number="1", pages="1--12", publisher="Sdružení pro výstavbu silnic", address="Praha", isbn="978-80-903925-7-1" }