Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LIDMILA, M. ZIKMUND, T. DVOŘÁK, J. KAISER, J. LOJDA, V.
Originální název
Stanovení mikrostrukturních parametrů recyklovaného asfaltového betonu v pražcovém podloží aplikací nedestruktivních metod
Anglický název
Application of Non-destructive Methods for the Determination of Microstructural Parameters of Recycled Asphalt Concrete in Track Bed
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Rozsah použití asfaltového betonu v pražcovém podloží je, v porovnání s aplikací zrnitých materiálů nejčastěji zastoupených štěrkodrtí, minimální. Tento příspěvek shrnuje výhody a nevýhody použití asfaltového betonu v konstrukci pražcového podloží a poskytuje relevantní literární rešerši. Hlavní část tohoto příspěvku se zaměřuje jednak na praktickou aplikaci recyklovaného asfaltového betonu (označovaného termínem R-materiál) v konstrukční vrstvě pražcového podloží a jednak na návazné nedestruktivní metody výpočetní tomografií (Mikro-CT) za účelem stanovení mikrostrukturních parametrů. Přínos tohoto příspěvku je založen na vyhodnocení druhu a obsahu mezer a obsahu rozpustného pojiva v konstrukční vrstvě. Výzkum byl rozdělen na laboratorní část, kde byly vytvořeny geotechnické modely železniční tratě, a na část v provozované železniční trati, kde byl vytvořen zkušební úsek. Závěr příspěvku shrnuje zkušenosti vyplývající ze stavby a pozorování zkušebního úseku, tak jako výsledky z metody Mikro-CT.
Anglický abstrakt
The extent of the use of asphalt concrete in track bed layers is minimal in contrast to the application of granular materials mostly represented by coarse/fine crushed stone mixture. This article summarizes advantages and disadvantages of the use of asphalt concrete in the track bed construction and provides relevant literature research. The main part of this article focuses on the application of recycled asphalt concrete (so called R-material) in the track bed layer and its following non-destructive X-ray Micro Computed Tomography Method (Micro-CT) for the description of its structural parameters. The contribution of this research is based on the evaluation of the air void and soluble binder content of chosen recycled asphalt concrete. First, it was obtained from laboratory geotechnical models of a railway track, and then from the following implementation in a trial section of an operating railway track. The conclusion contains results of the R-material practical application and findings from Micro-CT.
Klíčová slova v angličtině
Asphalt Concrete, Railway Track Bed, Microstructure, R-material, X-ray Computed Tomography, Micro-CT.
Autoři
LIDMILA, M.; ZIKMUND, T.; DVOŘÁK, J.; KAISER, J.; LOJDA, V.
Vydáno
13. 10. 2016
ISBN
978-80-86604-70-1
Kniha
Speciální betony 2016.
Strany od
65
Strany do
70
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT130448, author="Martin {Lidmila} and Tomáš {Zikmund} and Jindřich {Dospiva} and Jozef {Kaiser} and Vít {Lojda}", title="Stanovení mikrostrukturních parametrů recyklovaného asfaltového betonu v pražcovém podloží aplikací nedestruktivních metod", booktitle="Speciální betony 2016.", year="2016", pages="65--70", isbn="978-80-86604-70-1" }