Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
VALEHRACH, J. PLÁŠEK, O.
Originální název
Vlnkovitost kolejnic
Anglický název
Short-pitch corrugation
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Vlivem provozu dochází k opotřebování kolejnic a k rozvoji mnoha druhů kolejnicových vad. Jednou skupinou vad, vyskytující se na pojížděné ploše hlavy kolejnice, jsou příčné vlny. Předpis SŽDC S67 „Vady a lomy kolejnic“ je zatřiďuje z hlediska závažnosti do kategorie D a u této kategorie uvádí: „Vady kategorie D nepředstavují ohrožení bezpečnosti a provozuschopnosti dráhy“. Z tohoto důvodu logicky mají v případě údržby přednost vady vyšších kategorií. Avšak v posledních letech a především v blízkosti zastaveného území roste společenský tlak i na odstraňování těchto kolejnicových vad, neboť tyto jsou zdrojem zvýšené hlukové zátěže a vibrací šířících se do okolí tratí. Nezanedbatelný je také vliv těchto vad na vozidla (přenos vibrací) a především na samotnou kolej.
Anglický abstrakt
Automatický předklad bez záruky správnosti: Due to the operation, the rails are worn and many types of rail defects are developed. One group of defects occurring on the traveling surface of the railhead are transverse waves. The SŽDC S67 "Rail defects and fractures" classifies them in terms of gravity to Category D and states in this category: "Category D defects do not pose a threat to the safety and operability of the track". For this reason logically, defects of higher categories are preferred in the case of maintenance. However, in the last few years and especially in the vicinity of the paved area, social pressure has also increased in order to remove these rail defects, as these are a source of increased noise and vibration spreading to the surrounding area. Also the effect of these defects on vehicles (vibration transfer) and above all on the track itself is also insignificant.
Klíčová slova
kolejnice, vlnkovitost, skluzové vlny, podpražcové podložky
Klíčová slova v angličtině
rail, short-pitch corrugation, long-pitch-corrugation, under sleeper pads
Autoři
VALEHRACH, J.; PLÁŠEK, O.
Vydáno
20. 2. 2019
Nakladatel
Vyšší odborná škol a Střední průmyslová škola strojní, stavební, a dopravní, Děčín, příspěvková organizace
Místo
Děčín
ISBN
978-80-905733-6-9
Kniha
Kvalita staveb a oprav tratí železniční dopravní cesty
Číslo edice
1
Strany od
40
Strany do
46
Strany počet
122
BibTex
@inproceedings{BUT155875, author="Jan {Valehrach} and Otto {Plášek}", title="Vlnkovitost kolejnic", booktitle="Kvalita staveb a oprav tratí železniční dopravní cesty", year="2019", number="1", pages="40--46", publisher="Vyšší odborná škol a Střední průmyslová škola strojní, stavební, a dopravní, Děčín, příspěvková organizace", address="Děčín", isbn="978-80-905733-6-9" }