Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LAGER, I. VANDENBOSCH, G. ŠTUMPF, M.
Originální název
Electromagnetism in the Electrical Engineering Classroom: Dominant trends in teaching classical electromagnetic field theory and innovation vectors
Typ
článek v časopise ve Web of Science, Jimp
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
This article explores some dominant trends in teaching classical electromagnetic (EM) field theory in electrical engineering (EE) undergraduate curricula. The acronym EM will be used interchangeably to designate either electromagnetic or electromagnetism. The intended significance will be evident from the context.
Klíčová slova
Electromagnetic theory; computational electromagnetics; education.
Autoři
LAGER, I.; VANDENBOSCH, G.; ŠTUMPF, M.
Vydáno
18. 2. 2020
Nakladatel
IEEE AP Society
ISSN
1558-4143
Periodikum
IEEE ANTENNAS AND PROPAGATION MAGAZINE
Ročník
62
Číslo
2
Stát
Spojené státy americké
Strany od
14
Strany do
23
Strany počet
10
URL
https://ieeexplore.ieee.org/document/9001035
BibTex
@article{BUT163769, author="LAGER, I. and VANDENBOSCH, G. and ŠTUMPF, M.", title="Electromagnetism in the Electrical Engineering Classroom: Dominant trends in teaching classical electromagnetic field theory and innovation vectors", journal="IEEE ANTENNAS AND PROPAGATION MAGAZINE", year="2020", volume="62", number="2", pages="14--23", doi="10.1109/MAP.2020.2969257", issn="1558-4143", url="https://ieeexplore.ieee.org/document/9001035" }