Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
CHLEBOVSKÝ, V.
Originální název
Optimalizace nastavení mezinárodního obchodního modelu inovativní společnosti z právního a strategického hlediska
Anglický název
Innovative Corporation International Distribution Model Optimization from both Legal and Strategy Perspective
Typ
dizertace
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
The dissertation concentrates on actually prepared strategic decision of ABC Servo GmbH management related to arrangements of their distribution model outside Germany. Particularly it is concentrated on distribution within Central and Eastern European countries. ABC Servo GmbH is a German manufacturer of components for motion and drive technology and industrial automation. Company is located in Otterfing – 30 km south from Münich near highway to Salzburg. ABC Servo GmbH is a member of Heidenhain Group as 100% daughter company of Johannes Heidenhain GmbH. Company has approximately 200 employees, annual turnover within past five years grew significantly and got over 20 million EUR. Proposal of the change management presented in this document is based on the precise analysis of both the actual strategic situation and respective legal frameworks, identifying important opportunities and threads in the business environment with direct influence to the prepared changes. Since the distribution organization change is sensitive and bottom line it takes portion of business out of the actual distributor, two year transition period under fair conditions agreement is proposed to compensate partially lost business to the actual distributor and fairly thank the company for good cooperation in past 7 years. Proposal includes basic timing schedule and cost estimation related to new entity foundation and its annual operational costs and also risk analysis and management
Anglický abstrakt
Klíčová slova
Mezinárodní obchod; mezinárodní marketing; právní rámec mezinárodního obchodu; právní rámec mezinárodního marketingu; řízení změny strategie; transfer znalostí
Klíčová slova v angličtině
International Trade; International Marketing; Legal Framework of International Trade; Transfer of knowledge; Change Management
Autoři
Vydáno
25. 7. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita, Právnická fakulta
Místo
Brno
Strany počet
76
BibTex
@phdthesis{BUT177805, author="Vít {Chlebovský}", title="Optimalizace nastavení mezinárodního obchodního modelu inovativní společnosti z právního a strategického hlediska", publisher="Masarykova univerzita, Právnická fakulta", address="Brno", pages="76", year="2016" }