Detail publikace

Kvantitativní pojetí analýzy realitního trhu - rezidenčního segmentu

CUPAL, M. SKOVAJSA, Š.

Originální název

Kvantitativní pojetí analýzy realitního trhu - rezidenčního segmentu

Anglický název

Quantitative analysis of real estate market - quantitative approach

Typ

konferenční sborník (ne článek)

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Segmentace realitního trhu ve své podstatě závisí na organických změnách v prostoru a čase, které jsou vyvolané cenotvornými faktory odvozenými od charakteristik nemovitostí v nejobecnějším měřítku. Pro jejich indikaci se často využívají shlukovací algoritmy, které dokážou v daných datech samy nalézt správné shluky, resp. segmenty tak, aby každý shluk byl co nejvíce homogenní uvnitř, ale aby byla co největší heterogenita mezi shluky, což odpovídá definici segmentace; je však třeba mít adekvátní množství dat. Následně agregací trhů, resp. jejich segmentů lze získat přenesené informaci při nedostatku skutečných prostorových dat. Tedy agregace pak pomáhá řešit zejména pomocí blízkosti prostorových charakteristik nedostatečné datové pokrytí – informace a podklady pro analýzu realitního trhu určené zejména pro individuální nemovitý majetek k ocenění.

Anglický abstrakt

Segmentation of the real estate market essentially depends on organic changes in space and time, which are driven by price-setting factors derived from housing characteristics in the most general sense. To indicate these, clustering algorithms are often used, which can find the right clusters or segments in the data themselves, so that each cluster is as homogeneous as possible within itself, but there is as much heterogeneity as possible between clusters, which corresponds to the definition of segmentation; however, it is necessary to have an adequate amount of data. Consequently, by aggregating markets or segments of markets, it is possible to obtain created information in case of lack of real spatial data. Thus, aggregation then helps to solve the lack of spatial data coverage, in particular through the proximity of spatial characteristics - information and basis for real estate market analysis intended especially for individual real estate assets to be valued.

Klíčová slova

Residenční segment trhu, realitní trh, segmentace, agregace

Klíčová slova v angličtině

Residential, real estate market, segmentation, aggregation

Autoři

CUPAL, M.; SKOVAJSA, Š.

Vydáno

26. 1. 2024

ISBN

978-80-214-6213-7

Kniha

XXXII. mezinárodní vědecká konference Soudního inženýrství

Strany od

147

Strany do

152

Strany počet

5

URL

BibTex

@proceedings{BUT189539,
  editor="Martin {Cupal} and Štěpán {Skovajsa}",
  title="Kvantitativní pojetí analýzy realitního trhu - rezidenčního segmentu",
  year="2024",
  pages="147--152",
  isbn="978-80-214-6213-7",
  url="https://exfos.cz/wp-content/uploads/2024/02/Sbornik_ExFoS_2024.pdf"
}