Detail publikace

Parametrická studie vlivu vzájemného spojení vrstev vozovky

ŠTĚPÁNEK, M. PĚNČÍK, J.

Originální název

Parametrická studie vlivu vzájemného spojení vrstev vozovky

Anglický název

Parametrická studie vlivu vzájemného spojení vrstev vozovky

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Testování cyklického zatížení struktury vozovky za použití triaxiálního zkušebního stroje a inovativní zkušební metody jsou schopné simulovat skutečné dopravní zatížení na jednotlivých materiálech (vrstvách). Úspěch této metody závisí na znalosti horizontálního napětí vznikajícího v jednotlivých vrstvách. Tyto potřebné vstupy nelze získat experimentálně a je nutné použít parametrický FEM model. FEM model nebyl nijak zjednodušen a uvažuje vzájemné působení vrstev vozovky.

Anglický abstrakt

The testing of a cyclic-load performance of pavement structures using triaxial test machine is a new and innovative test method able to simulate real traffic load on particular layers. The success of this testing method is dependent on knowledge of horizontal stress produced in layers. This necessary inputs cant be obtained experimentally, but must be calculated with use of FEM model. Used FEM model was not simplified and consider interactions between layers of the road.

Klíčová slova

triaxiální test, vozovka, FEM model, parametrická studie

Klíčová slova v angličtině

triaxial test, pavement structure, FEM model, parametric study

Autoři

ŠTĚPÁNEK, M.; PĚNČÍK, J.

Rok RIV

2009

Vydáno

23. 9. 2009

Místo

Plzeň, Česká republika

ISBN

978-80-254-5437-4

Kniha

ANSYS 2009

Strany od

39

Strany do

45

Strany počet

7

BibTex

@inproceedings{BUT32683,
  author="Martin {Štěpánek} and Jan {Pěnčík}",
  title="Parametrická studie vlivu vzájemného spojení vrstev vozovky",
  booktitle="ANSYS 2009",
  year="2009",
  pages="39--45",
  address="Plzeň, Česká republika",
  isbn="978-80-254-5437-4"
}