Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
ŠTĚPÁNEK, M. PĚNČÍK, J.
Originální název
Parametrická studie vlivu vzájemného spojení vrstev vozovky
Anglický název
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Testování cyklického zatížení struktury vozovky za použití triaxiálního zkušebního stroje a inovativní zkušební metody jsou schopné simulovat skutečné dopravní zatížení na jednotlivých materiálech (vrstvách). Úspěch této metody závisí na znalosti horizontálního napětí vznikajícího v jednotlivých vrstvách. Tyto potřebné vstupy nelze získat experimentálně a je nutné použít parametrický FEM model. FEM model nebyl nijak zjednodušen a uvažuje vzájemné působení vrstev vozovky.
Anglický abstrakt
The testing of a cyclic-load performance of pavement structures using triaxial test machine is a new and innovative test method able to simulate real traffic load on particular layers. The success of this testing method is dependent on knowledge of horizontal stress produced in layers. This necessary inputs cant be obtained experimentally, but must be calculated with use of FEM model. Used FEM model was not simplified and consider interactions between layers of the road.
Klíčová slova
triaxiální test, vozovka, FEM model, parametrická studie
Klíčová slova v angličtině
triaxial test, pavement structure, FEM model, parametric study
Autoři
ŠTĚPÁNEK, M.; PĚNČÍK, J.
Rok RIV
2009
Vydáno
23. 9. 2009
Místo
Plzeň, Česká republika
ISBN
978-80-254-5437-4
Kniha
ANSYS 2009
Strany od
39
Strany do
45
Strany počet
7
BibTex
@inproceedings{BUT32683, author="Martin {Štěpánek} and Jan {Pěnčík}", title="Parametrická studie vlivu vzájemného spojení vrstev vozovky", booktitle="ANSYS 2009", year="2009", pages="39--45", address="Plzeň, Česká republika", isbn="978-80-254-5437-4" }