Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
PLÁŠEK, O. SMUTNÝ, J. SVOBODA, R. HRUZÍKOVÁ, M.
Originální název
Analýza tuhosti kolejové jízdní dráhy při dynamickém zatížení
Anglický název
Analysis of Railway Track Stiffness under Dynamic Loading
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Článek je věnovaný analýze kvality pražcového podloží při dynamickém zatížení pomocí měření svislého zatlačení pražců v kolejovém loži. V současné době bylo pozorováno množství závad geometrické polohy koleje v souvislosti s příliš vysokým namáháním kolejového lože, které způsobuje nepravidelné poklesy kolejového roštu. Vzniklé nepravidelnosti kolejové jízdní dráhy ve zpětné vazbě vedou ke zvýšení dynamického zatížení a k rozvoji dalších vad železničního svršku, např.: praskání srdcovek, příčné trhliny pražců, vytrhávání vrtulí apod. Analýza chování pražců v kolejovém loži zahrnuje jak teoretickou tak praktickou část. Za účelem nalezení příčiny a mechanismu vad a poruch bylo uskutečněno množství měření jak v běžné koleji, tak ve výhybkách. Záznamy svislých pohybů betonových pražců byly analyzovány popisně a byl nalezen způsob vyčíslení svislé spojité tuhosti kolejové jízdní dráhy. V závěru je uvedeno několik základních ukázek tohoto hodnocení.
Anglický abstrakt
The paper is focused on analysis of railway track bed at dynamic loading by measurements of concrete sleeper deflection in ballast bed. Recently railway companies found overloading of ballast bed under concrete sleepers. This overloading causes an irregular settlement of track length and consequently a decrease of track quality. Such deterioration leads to significantly higher dynamic effects, which cause defects or failures of permanent way elements, e.g. failures of frogs, cracks of the sleepers, breakage of screws etc. The analysis of the concrete sleeper behaviour in ballast bed includes theoretical and experimental parts. The large amount of measurements of vibration parameters has been done both in plain track and in switches and crossings. The goal of the measurement usually was identification of failure and defects mechanism. The records of vertical displacements were analysed or qualitatively either quantitatively for vertical stiffness assessment. The basic examples are attached at the end of the paper.
Klíčová slova
železniční svršek, tuhost kolejové jízdní dráhy, dynamická analýza
Klíčová slova v angličtině
permanent way, track stiffness, dynamic analysis
Autoři
PLÁŠEK, O.; SMUTNÝ, J.; SVOBODA, R.; HRUZÍKOVÁ, M.
Rok RIV
2007
Vydáno
1. 12. 2007
Nakladatel
KPM Consult, a.s.
Místo
Brno
ISSN
1210-3942
Periodikum
Nová železniční technika
Ročník
15
Číslo
6/2007
Stát
Česká republika
Strany od
30
Strany do
35
Strany počet
6
BibTex
@article{BUT45142, author="Otto {Plášek} and Jaroslav {Smutný} and Richard {Svoboda} and Miroslava {Hruzíková}", title="Analýza tuhosti kolejové jízdní dráhy při dynamickém zatížení", journal="Nová železniční technika", year="2007", volume="15", number="6/2007", pages="30--35", issn="1210-3942" }