Detail publikace

Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika

Katolický J, Jícha M

Originální název

Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

angličtina

Originální abstrakt

V příspěvku je prezentován Eulerův-Lagrangeův výpočtový model turbulentního proudění v dopravním tunelu zahrnující proudění a turbulenci indukovanou pohybem automobilů. Výpočet spojité fáze (vzduchu), založeny na Eulerově přístupu, byl prováděn pomocí CFD programu STAR_CD. Řešení "diskrétní fáze" (automobilů) vychází z modifikace Lagrangeova přístupu pro dvou fázové proudění. Turbulence indukovaná pohybem automobilů je do řešení zahrnuta přes dodatečné zdroje do rovnice pro kinetickou energii turbulence. V příspěvku jsou uvedeny výsledky ukazující závislost průtoku vzduchu tunelem na hustotě provozu, rychlosti automobilů a délce tunelu.

Klíčová slova

road tunnel, traffic induced flow and turbulence, CFD modeling, Eulerian-Lagrangian approach

Autoři

Katolický J, Jícha M

Vydáno

29. 2. 2000

ISSN

1210-2717

Periodikum

Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics

Ročník

2000

Číslo

7

Stát

Česká republika

Strany od

71

Strany do

78

Strany počet

8

BibTex

@article{BUT46685,
  author="Jaroslav {Katolický} and Miroslav {Jícha}",
  title="Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika",
  journal="Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics",
  year="2000",
  volume="2000",
  number="7",
  pages="71--78",
  issn="1210-2717"
}