Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
Katolický J, Jícha M
Originální název
Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
V příspěvku je prezentován Eulerův-Lagrangeův výpočtový model turbulentního proudění v dopravním tunelu zahrnující proudění a turbulenci indukovanou pohybem automobilů. Výpočet spojité fáze (vzduchu), založeny na Eulerově přístupu, byl prováděn pomocí CFD programu STAR_CD. Řešení "diskrétní fáze" (automobilů) vychází z modifikace Lagrangeova přístupu pro dvou fázové proudění. Turbulence indukovaná pohybem automobilů je do řešení zahrnuta přes dodatečné zdroje do rovnice pro kinetickou energii turbulence. V příspěvku jsou uvedeny výsledky ukazující závislost průtoku vzduchu tunelem na hustotě provozu, rychlosti automobilů a délce tunelu.
Klíčová slova
road tunnel, traffic induced flow and turbulence, CFD modeling, Eulerian-Lagrangian approach
Autoři
Vydáno
29. 2. 2000
ISSN
1210-2717
Periodikum
Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics
Ročník
2000
Číslo
7
Stát
Česká republika
Strany od
71
Strany do
78
Strany počet
8
BibTex
@article{BUT46685, author="Jaroslav {Katolický} and Miroslav {Jícha}", title="Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika", journal="Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics", year="2000", volume="2000", number="7", pages="71--78", issn="1210-2717" }