Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
RAIDA, Z., MAZÁNEK, M.
Originální název
Nové pojetí a koordinace výuky doktorandů v radioelektronice a souvisejících oborech
Anglický název
Novel Approach and Coordination of Doctoral Education in Radioelectronics and Related Disciplines
Typ
výzkumná zpráva
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Předkládaný projekt systémově řeší nedostatky současného studia DSP, mezi něž zejnéna patří roztříštěnost vzdělávání, přílišná specializace v dílčích předmětech, využívání špičkových specializovaných pracovišť jen malým počtem studentů, nedostatečná komunikace a spolupráce studentů v různých podoborech radioelek-troniky, nevhodná struktura DSP a časové zatížení studentů aj. Předkládaný projekt je postaven jako pilotní projekt, který má navrhnout, vybudovat a v praxi ověřit novou koncepci výchovy vědeckých pracovníků založenou na širokém teoretickém základě, efektivním využití času stráveného při studiu, funkčním spojení studijních a vlastních výzkumných aktivit a v neposlední řadě posílení netradičního myšlení studentů. Předkladatelé se domnívají, že vhodně zvolená koncepce vzdělávání, založená na výše uvedených principech, může významně napomoci popularizaci a zvýšení atraktivnosti doktorského vzdělávání a vědy vůbec. Cíle budou splněny pomocí (1) zavedení široce pojatých přednáškových teoretických kurzů pokrývajících modulárně podstatnou část problematiky modelování a optimalizace v radioelektronice; (2) zavedení nového typu seminářů s aktivní participací studentů a odborným dohledem vedoucích týmu; (3) časové optimalizace studia s předpokladem koncentrace výuky do bloků; (4) organizování aktivit na různých pracovištích; (5) dalších kurzů prezentace, rétoriky a způsobů správné komunikace atd. Výsledky pilotního projektu budou použity k úpravě koncepce DSP oboru radioelektronika a veřejně prezentovány.
Anglický abstrakt
The proposed project systemically solves the disadvantages of the current doctoral studies, including a fractionalism of the education, excessive specialisation in particular areas, insufficient sharing of the well-equipped laboratories, insufficient communication and co-operation among students in different branches of radioelectronics, unreasonable structure of the studies, inadequate time load of students, etc. The project is composed as a pilot project. Its main aim is to design, create and evaluate a new structure of education of the expectant scientists based on wide theoretical knowledge, efficient spending of time during studies, effective conjunction of both educational and research activities and support of extraordinary thinking and problem solving. We believe a well-composed structure of education, based on the principles mentioned above, can help the doctoral studies and the science at all to be more attractive and popular. The aims of the project will be fulfilled by (1) introduction of theoretic modular courses that cover a major part of modelling and optimisation in radioelectronics; (2) introduction of new types of the seminars with an active participation of students supervised by the project leaders; (3) time optimisation of the studies employing education in blocks; (4) organisation of activities at different laboratories and workplaces; (5) other courses of presentation, speech training, communication skills, etc. Results of the pilot project will serve as a base for a reorganisation of the doctoral studies of radioelectronics and will be presented at proper forums.
Klíčová slova
vzdělávání; radioelektronika; doktorské studium, elektromagnetické pole
Klíčová slova v angličtině
education; radioelectronics; Ph.D. study, electromagnetic field
Autoři
Vydáno
30. 12. 2004
Nakladatel
FEL ČVUT v Praze
Místo
Praha
Strany od
1
Strany do
38
Strany počet
BibTex
@techreport{BUT56923, author="Zbyněk {Raida} and Miloš {Mazánek}", title="Nové pojetí a koordinace výuky doktorandů v radioelektronice a souvisejících oborech", year="2004", publisher="FEL ČVUT v Praze", address="Praha", pages="38" }