Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Zpracovávání znaleckých posudků je jednou z činností znaleckých ústavů nejen Vysokého učení technického v Brně (VUT), ale i ostatních českých univerzit. Výkonost znaleckých ústavů však do jisté míry omezovala složitá administrativa spojená s povinností evidence posudků v novém informačním systému. Proto Ministerstvo spravedlnosti na základě podnětu VUT umožnilo zřízení pozice administrativního pracovníka, který bude moci v systému spravovat údaje evidence posudků za konkrétní znalecký ústav.
Toto řešení je praktické zejména pro všechny vysoké školy a další právnické osoby, v jejichž rámci působí více samostatných znaleckých ústavů. Podle původního nastavení mohly do evidence posudků každého znaleckého ústavu vstupovat pouze osoby oprávněné obsluhovat datovou schránku. To jednotlivým ústavům komplikovalo práci, protože nemohly samostatně s evidencí pracovat.
Nyní však může znalecký ústav podle vlastních interních postupů pověřit k přístupu do evidence posudků a správě údajů svého zaměstnance, musí však být splněny následující podmínky. Administrativní pracovník má vlastní elektronickou identitu občana, nebo vlastní datovou schránku fyzické osoby, kterou bude k přístupu do evidence daného ústavu využívat.
Tento přístup lépe vyhovuje i standardům Národního architektonického plánu, který popisuje propojení datového fondu a pravidla poskytování údajů o subjektech a objektech v informačních systémech veřejné správy.
Odpovědnost: Mgr. Marta Vaňková