Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
S novou vylepšenou formulí se také letos zapojí do trojice důležitých závodů tým TU Brno Racing na VUT v Brně. Již čtvrtá evoluce monopostu s názvem Dragon absolvuje nyní poslední potřebné testy, po desetiměsíční přestávce od posledního závodu se vylepšený vůz poprvé účastní na konci července FS Germany, jednoho z nejprestižnějších světových podniků svého druhu.
Použitím auro packetu se Dragon 4 výrazně liší od svých předchůdců už na první pohled. Působí mnohem agresivnějším dojmem, na čemž nese nemalý podíl přední a zadní křídlo, které spolu s podlahou tvoří již zmíněný aero packet.. Nové jsou také tvary kapoty a sidepodů. „Zásadní změnou proti minulosti je použitý materiál. Všechny zmíněné díly Dragonu 4 jsou vyrobeny z uhlíkových tkanin, takže jsou výrazně lehčí,“ popsal Milan Štylárek, který je jedním z autorů aero packetu.
Maximální odlehčení při zachování funkčnosti bylo snahou konstruktérů také u všech dalších součástí, kde to bylo možné. O několik kilogramů méně váží samotný rám formule, použitím jiného druhu materiálu jsou lehčí rovněž disky kol. Kromě aero paketu je další důležitou novinkou pneumatický systém řazení, který umožňuje řadit bez spojky použitím karbonových pádel pod volantem a vzhledem k rychlosti nového systému lze doufat ve zlepšení časů v disciplíně akcelerace, kde svou roli hraje každá desetina sekundy. Motor Husaberg FE 570, který v brněnských studentských formulích účinkuje od samého začátku, se o pohon se bude starat i v letošní sezóně. Nemění se ani koncepce pohonného ústrojí, pohon zadních kol s motorem nadále zabezpečuje diferenciál Drexler. Beze změn zůstávají bojové barvy vozu, který bude i letos oděn převážně do černé-karbonové s doplňky v bílé a červené barvě.
Závodní sezónu odstartuje tým TU Brno Racing s monopostem Dragon 4 na FS Germany v Baden-Württembersku v Německu (29. 7 – 3. 8. 2014). V tomto zřejmě nejvýznamnějším ze všech evropských závodů na známém okruhu Hockenheimring čeká brněnský tým konkurence 74 soupeřů v kategorii vozů se spalovacím motorem a chybět nebude ani 40 formulí s pohonem na elektřinu. Mezi týmy se spalovacími motory, které se do závodu kvalifikovaly, se nachází 6 z 10 nejlepších na světě a kromě TU Brno Racing se v soutěži ukáží také dva týmy z Prahy.
Pouze několik málo desítek hodin pak bude muset vystačit na nápravu případných škod, které si formule z Německa přiveze, a členy týmu čeká odjezd na domácí závod FS Czech republic do Hradce Králové. Tento podnik, jenž se uskuteční mezi 7. a 10. srpnem 2014, je nejlepší možností pro domácí fanoušky ke zhlédnutí speciálů Formule Student, kterých se na start postaví 28 v kategorii týmů s formulemi se spalovacím motorem. Mezi nimi nebudou chybět obhájci loňského prvenství z High-Octane Motorsports a samozřejmostí je i kompletní sestava českých týmů. V Hradci bude TU Brno Racing obhajovat svůj doposud nejlepší výsledek, kterým je loňské 5. místo se ziskem 608 bodů.
Po týdenní přípravě pak zamíří tým TU Brno Racing již potřetí do Győru na závěrečný závod sezóny, kterým se stane tradičně FS Hungary (21. - 24. 8.) Tento mezi členy týmu velmi oblíbený závod představuje zároveň derniéru monopostu Dragon 4 v ostrém nasazení. Celkem se v prostorách győrského přístavu popere o body 35 týmů se spalovacími motory a 10 elektrických. „Podle výsledků testů se Dragon 4 jeví jako velmi konkurenceschopný, takže doufáme, že navážeme na loňské stále se zlepšující výsledky,“ jeden z pilotů vozu Dragon 4 Patrik Štipák.
Aktuální výsledky týmu lze zjistit z jeho profilů na sociálních sítích Facebook a Twitter a samozřejmě na webových stránkách.
Brno 23. 07. 2014
Odpovědnost: Mgr. Kamila Šmídková