Organizační struktura

Odbor Facility managementu

Kompetence

V rámci odboru je vymezeno pět oddělení: Provozní oddělení, Oddělení správy systémů řízení budov, Oddělení energetického managementu, Oddělení dopravy a Oddělení správy informačních technologií.

Provozní oddělení zabezpečuje zejména:

  • řízení správy a provozu areálů (Rektorátu),
  • řízení údržby a oprav budov, zařízení a venkovních prostor (Rektorátu a metodicky VUT),
  • řízení správy majetku,
  • zajištění a správa stavební a technologické pasportizace objektů VUT,
  • pojištění majetku,
  • provádění fyzické inventarizace budov, hal, staveb, pozemků, věcných břemen a nedokončeného dlouhodobého hmotného majetku – pozemků a věcných břemen VUT (v součinnosti s Ekonomickým odborem),
  • evidence komunálního odpadu,
  • činnosti související s pronájmy dočasně nevyužívaných ploch a prostor,
  • řízení zásobování a nakupování Rektorátu VUT,
  • správu pozemků – správa nemovitého majetku podléhající evidenci v centrální databázi katastru nemovitostí,
  • řízení BOZP a požární ochrany,
  • přípravu podkladů pro veřejné zakázky, organizace výběrového řízení pro zakázky malého rozsahu,
  • přípravu podkladů provozních neinvestiční, investičních a centralizovaných prostředků (mimo projektové financování) k rozpočtu Rektorátu,
  • evidenci a uveřejňování smluv spadajících pod Provozní odbor,
  • technickou pomoc fakultám a součástem VUT.

Oddělení správy systémů řízení budov zabezpečuje zejména:

  • správu automatizovaných systémů řízení budov a systémů měření a regulace,
  • správu pasportizace objektů a technologií.


Oddělení energetického managementu zabezpečuje zejména:

  • řízení energetického managementu,
  • nakupování energií a médií a nákladové optimalizace spotřeby,
  • koordinaci a správu systémů měření a regulace v budovách a jejich technologické zajištění.


Oddělení dopravy zabezpečuje zejména:

  • přepravu osob a nákladů dle potřeby pracovišť VUT,
  • vnitrostátní a mezinárodní dopravu v době, kdy není vytížena hlavní činností,
  • vedení centrální evidence všech vozidel VUT,
  • vedení a evidenci spotřeby pohonných hmot, počtu ujetých kilometrů, technického stavu motorových vozidel,
  • údržbu a opravu vozového parku VUT,
  • nákup a prodej motorových vozidel, podklady pro jejich pojištění a úkony související s evidencí vozidel,
  • agendu týkající se dopravních nehod.


Oddělení správy informačních technologií zabezpečuje zejména:

  • rozvoj, provoz, údržbu, opravy, instalaci, likvidaci, servis a poradenství v oblasti informačních technologií včetně multimediálních zařízení pro Rektorát VUT.

Kontaktní údaje

Odbor Facility managementu
Rektorát VUT
Antonínská 548/1, Veveří, 60200 Brno 2

Přehled častých čísel

Odbor Facility managementu - lidé

Oddělení facility služeb

Oddělení Správa budov

Správa Kraví hora

Správa Pod Palackého vrchem

Správa Kounicova

Správa Gorkého, Inkubátor

Správa Údolní 53

Správa Údolní 19

Správa Rybářská

Správa Archiv

Oddělení inteligentních budov

Oddělení dopravních služeb

Oddělení bezpečnostního managementu

Odpovědnost: Mgr. Marta Vaňková