Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 01.04.2007 — 31.12.2009
Funding resources
Ministerstvo dopravy a spojů ČR - Podpora realizace udržitelného rozvoje dopravy
- whole funder (2007-04-01 - 2009-12-31)
On the project
Projekt zmapuje inteligentní dopravní systémy v Evropě a ve světě, které jsou užívány k ovlivňování dopravního proudu při kongescích. Dále budou zjištěny potřeby všech účastníků procesu zpracováním procesní i psychologické analýzy. Na základě výsledků předchozích kroků bude navržena architektura systému. Z navržené funkční architektury systému vyplyne návrh konkrétních aplikací pro řízení dopravního proudu při kongescích. Vybraná aplikace bude pilotně ověřena a vyhodnocena.
Description in EnglishThe project will map Intelligent Transport Systems in the Europe and in the world, which are using for congestion traffic flow management. Process and psychological analysis will be done and customer needs will be collected. The system architecture will be designed at the results of previous steps. Specific application for congestion traffic flow management will be designed on the basis of system architecture. Selected application will be pilot tested and evaluated.
Keywordskongesce, řízení dopravy, dopravní proud
Key words in Englishcongestion, traffic management, traffic flow
Mark
CG743-088-120
Default language
Czech
People responsible
Apeltauer Tomáš, doc. Mgr., Ph.D. - fellow researcherŠčerba Marek, Mgr. - principal person responsible
Units
Brno University of Technology- responsible department (2007-04-01 - not assigned)Institute of Road Structures- co-beneficiary (2007-04-01 - not assigned)
Results
APELTAUER, T.; BUREŠ, J.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Měření dopravního proudu pomocí GPS. In Družicové metody v geodetické praxi. 1. Brno: ECON publishing, s.r.o., 2008. s. 58-66. ISBN: 978-80-86433-44-8.Detail
MACUR, J.; HOLCNER, P.; APELTAUER, T. Pattern Formation in Traffic Microscopic Model. In Traffic and Granular Flow 07. Traffic and Granular Flow. Berlin: Springer-Verlag, 2009. p. 259-264. ISBN: 978-3-540-77073-2.Detail
APELTAUER, T.; BUREŠ, J.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Dynamické vlastnosti dopravního proudu měřené systémem GPS. In Aktuální trendy ve výuce dopravního stavitelství. 1. Praha: ČVUT v Praze, 2008. s. 1-10. ISBN: 978-80-01-04074-4.Detail
APELTAUER, T.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Monitorování dopravního proudu - proč a jak?. Silnice a železnice, 2008, roč. 3, č. 2, s. 2-6. ISSN: 1801-822X.Detail
APELTAUER, T.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Ověření některých modelů dopravního proudu. Silnice a železnice, 2009, roč. 4, č. 2, s. 51-54. ISSN: 1801-822X.Detail
ŠČERBA, M.; APELTAUER, T.; SMĚLÝ, M. Efficient Management of Traffic Flow at Congestions Using Mobile ITS. Bratislava: 2009. p. 1-6.Detail
AKKERMAN, A.; KUDRNA, J.; APELTAUER, T. Urban Commuting and Daytime Population In Small Areas of a Metropolis: A Case Study of Brno, Czech Republic. PROMET– Traffic &Transportation, 2009, vol. 21, no. 4, p. 247-258. ISSN: 0353-5320.Detail
ŠČERBA, M.; APELTAUER, T.; SMĚLÝ, M. Efektivní řízení dopravního proudu při kongescích na D a R pomocí ITS. Praha: 2009. s. 1-6.Detail
MACUR, J.; APELTAUER, T.; HOLCNER, P.: Model IDM; Simulační nástroj pro model dopravního proudu IDM. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební. URL: http://www.fce.vutbr.cz/AIU/VaV/2009/software/idm/index.html. (software)Detail
APELTAUER, T.: GridGain; Implementace platformy GridGain do prostředí MS Windows. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební. URL: http://www.fce.vutbr.cz/AIU/VaV/2009/software/gridgain/index.html. (software)Detail