Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.04.2007 — 31.12.2009
Zdroje financování
Ministerstvo dopravy a spojů ČR - Podpora realizace udržitelného rozvoje dopravy
- plně financující (2007-04-01 - 2009-12-31)
O projektu
Projekt zmapuje inteligentní dopravní systémy v Evropě a ve světě, které jsou užívány k ovlivňování dopravního proudu při kongescích. Dále budou zjištěny potřeby všech účastníků procesu zpracováním procesní i psychologické analýzy. Na základě výsledků předchozích kroků bude navržena architektura systému. Z navržené funkční architektury systému vyplyne návrh konkrétních aplikací pro řízení dopravního proudu při kongescích. Vybraná aplikace bude pilotně ověřena a vyhodnocena.
Popis anglickyThe project will map Intelligent Transport Systems in the Europe and in the world, which are using for congestion traffic flow management. Process and psychological analysis will be done and customer needs will be collected. The system architecture will be designed at the results of previous steps. Specific application for congestion traffic flow management will be designed on the basis of system architecture. Selected application will be pilot tested and evaluated.
Klíčová slovakongesce, řízení dopravy, dopravní proud
Klíčová slova anglickycongestion, traffic management, traffic flow
Označení
CG743-088-120
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Ščerba Marek, Mgr. - hlavní řešitelApeltauer Tomáš, doc. Mgr., Ph.D. - spoluřešitel
Útvary
Vysoké učení technické v Brně- odpovědné pracoviště (01.04.2007 - nezadáno)Ústav pozemních komunikací- spolupříjemce (01.04.2007 - nezadáno)CDV- příjemce (01.04.2007 - nezadáno)
Výsledky
APELTAUER, T.; BUREŠ, J.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Měření dopravního proudu pomocí GPS. In Družicové metody v geodetické praxi. 1. Brno: ECON publishing, s.r.o., 2008. s. 58-66. ISBN: 978-80-86433-44-8.Detail
MACUR, J.; HOLCNER, P.; APELTAUER, T. Pattern Formation in Traffic Microscopic Model. In Traffic and Granular Flow 07. Traffic and Granular Flow. Berlin: Springer-Verlag, 2009. p. 259-264. ISBN: 978-3-540-77073-2.Detail
APELTAUER, T.; BUREŠ, J.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Dynamické vlastnosti dopravního proudu měřené systémem GPS. In Aktuální trendy ve výuce dopravního stavitelství. 1. Praha: ČVUT v Praze, 2008. s. 1-10. ISBN: 978-80-01-04074-4.Detail
APELTAUER, T.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Monitorování dopravního proudu - proč a jak?. Silnice a železnice, 2008, roč. 3, č. 2, s. 2-6. ISSN: 1801-822X.Detail
APELTAUER, T.; HOLCNER, P.; MACUR, J. Ověření některých modelů dopravního proudu. Silnice a železnice, 2009, roč. 4, č. 2, s. 51-54. ISSN: 1801-822X.Detail
ŠČERBA, M.; APELTAUER, T.; SMĚLÝ, M. Efficient Management of Traffic Flow at Congestions Using Mobile ITS. Bratislava: 2009. p. 1-6.Detail
AKKERMAN, A.; KUDRNA, J.; APELTAUER, T. Urban Commuting and Daytime Population In Small Areas of a Metropolis: A Case Study of Brno, Czech Republic. PROMET– Traffic &Transportation, 2009, vol. 21, no. 4, p. 247-258. ISSN: 0353-5320.Detail
ŠČERBA, M.; APELTAUER, T.; SMĚLÝ, M. Efektivní řízení dopravního proudu při kongescích na D a R pomocí ITS. Praha: 2009. s. 1-6.Detail
MACUR, J.; APELTAUER, T.; HOLCNER, P.: Model IDM; Simulační nástroj pro model dopravního proudu IDM. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební. URL: http://www.fce.vutbr.cz/AIU/VaV/2009/software/idm/index.html. (software)Detail
APELTAUER, T.: GridGain; Implementace platformy GridGain do prostředí MS Windows. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební. URL: http://www.fce.vutbr.cz/AIU/VaV/2009/software/gridgain/index.html. (software)Detail