Project detail

Optimalization of road maintenance and repair for lowering the full-life costs.

Duration: 01.07.2014 — 31.12.2017

Funding resources

Technologická agentura ČR - Program aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

- part funder (2014-07-01 - not assigned)

On the project

Projekt se zabývá sledováním a úpravou návrhových parametrů konstrukce vozovky. Hlavní cíl je sledování závislosti mezi stanovení modulu pružnosti Er nestmelených podkladních vrstev a modulem pružnosti Mr z rázové zatěžovací zkoušky FWD.

Description in English
The goal of the project is to work out an innovative method of condition evaluation of road construction in the relation to the full life costs. It is a way of control of road design parameters, which are used in the designing program Layeps for more accurate analyse of multilayer half-space, which is used in Czech Republic for road construction design. With respect to the necessity of the change of Technical recommendations for the road construction design, which is oriented on the determination of more accurate values of design moduli of base layers and subgrade, it will be necessary to compare the parameter found out in the laboratory and in-situ with non-destructive tests carried out by Falling Weight Deflectometer.

Mark

TA04031709

Default language

Czech

People responsible

Stehlík Dušan, doc. Ing., Ph.D. - principal person responsible

Units

Institute of Road Structures
- (2015-06-29 - not assigned)

Results

STEHLÍK, D. Využití recyklátů a vedlejších energetických produktů do vozovek pozemních komunikací. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Edice Habilitační a inaugurační spisy, sv.590, 2018. s. 1-140.
Detail

STEHLÍK, D.; DAŠEK, O.; HÝZL, P.; COUFALÍK, P.; KRČMOVÁ, I.; VARAUS, M. Pavement construction using road waste building material – from a model to reality. Road Materials and Pavement Design, 2015, vol. 2015 (16), no. Supplement 1, p. 314-329. ISSN: 1468-0629.
Detail