Project detail
Maximálně efektivní využití sekundárních materiálových zdrojů při výstavbě a rekonstrukcích vozovek
Duration: 1.1.2018 — 31.12.2020
Funding resources
Technologická agentura ČR - Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON (2015-2025)
On the project
V průběhu řešení projektu bude dosaženo snížení množství dosud v dopravních stavbách nepoužitelného materiálu tím, že budou vyvinuty a prakticky ověřeny nové stavební směsi a technologie založené na využití skládkovaného materiálu. Vzhledem ke značnému objemu těchto dosud nevyužitelného odpadu z výroby kameniva dojde díky jeho využití v oboru dopravního stavitelství k minimalizaci ekologické zátěže při skládkování materiálu. Současně budou zefektivněny postupy získávání R - materiálu při modernizacích a rekonstrukcích stávajících asfaltových vozovek a tím zvýšit kvalitu získávaného R - materiálu, který tím získá vyšší potenciál uplatnění v nových konstrukčních vrstvách vozovek. Jde zejména o využití výsivek, prachovitých částic, vznikajích jak při výrobě kameniva tak i při výrobě AS.
Description in English
The aim of the project is the development of new construction mixtures for roads with optimal utilization of previously landfilled material which has not been used in transport buildings yet and improvement of the technology of grinding of old pavement layers for achievement of the reclaimed asphalt with qualitatively higher technical parameters for use in pavement layers. New pavement structures with maximum use of previously unusable materials will be developed and the pavement grinding method will be improved. During the project solution, the utility model will be achieved after the first and the second year and the grinding verified technology will be achieved after the third year of the project solution.
Keywords
R-materiál, sekundární materiál, vozovka, kamenivo
Key words in English
Scondary material, RAP, milling of pavements, System of management, bitumen, Polymer modified bitumen
Mark
TH03030316
Default language
Czech
People responsible
Hýzl Petr, doc. Ing., Ph.D. - principal person responsible
Dašek Ondřej, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher
Stehlík Dušan, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher
Varaus Michal, prof. Dr.techn. Ing. - fellow researcher
Units
Institute of Road Structures
- responsible department (10.5.2017 - not assigned)
Faculty of Civil Engineering
- co-beneficiary (1.1.2018 - 31.12.2020)
Institute of Road Structures
- beneficiary (1.1.2018 - 31.12.2020)
Results
HÝZL, P.; DAŠEK, O.; VARAUS, M.; STEHLÍK, D.; HRBEK, K.: EFFREZ; Efektivní získávání R-materiálu s vysokou užitnou hodnotou. Obalovna Rakovník. (ověřená technologie)
Detail
HÝZL, P.; DAŠEK, O.; VARAUS, M.; STEHLÍK, D.; HRBEK, K.: SYSHOSP; Systém hospodaření s R-materiálem na obalovně asfaltových směsí. Obalovna Rakovník. (poloprovoz)
Detail
VARAUS, M.; STEHLÍK, D.; HÝZL, P.; DAŠEK, O.; STRAKA, P.; HRBEK, K.; Vysoké učení technické v Brně, Brno, CZ Froněk, spol. s r.o., Rakovník, Rakovník II, CZ: Směs pro podkladní vrstvu pohlcující tahová napětí. 33922, užitný vzor. (2020)
Detail
VARAUS, M.; STEHLÍK, D.; HÝZL, P.; DAŠEK, O.; STRAKA, P.; HRBEK, K.; Vysoké učení technické v Brně, Brno, CZ Froněk, spol. s r.o., Rakovník, Rakovník II, CZ: Stmelená směs pro podkladní vrstvy vozovek. 32707, užitný vzor. (2019)
Detail
Responsibility: Hýzl Petr, doc. Ing., Ph.D.